søndag 10. april 2011

"Nytt hus" :)

Nå har leietakerne - eller husokupantene (man blir vel kanskje det når en ikke betaler husleie...) - endelig flyttet ut!!! Vi begynte å flytte inn litt med en gang vi kom hjem fra noen deilige ferie-dager på hytta. Trommesettet er satt inn - sammen med noen møbler. Dessuten har vi luftet i alle rom og vasket i stua. I natt har det stått grønnsåpe i alle vaskene... for luktas skylt ;) Ikke bare, bare å få ut røyklukta! Heldigvis har de bare røkt i stuene og kjøkkenet, så det er ikke lukt oppe. Skal flytte opp flere ting i løpet av dagen, og så får vi etter hvert få pusset opp litt der oppe. Gleder meg til å få tatt i bruk huset - både som ekstra rom for oss,men også etter hvert til andre ting. Satser på å få i gang en går der det kan være godt for mange å komme... tanken er at det skal være mulig for andre enn oss selv å få kjenne roen som er her i bygda. Jeg er så FANTASTISK HELDIG som får lov til å bli her! Jeg er så TAKKNEMLIG. Jeg vil gi dette videre til andre...

Nå skal jeg nyte en fantastisk deilig VÅRSOL, og klesvaska (den 2. i år...) henger ute :)

Det er så inderlig mye en kan være takknemlig for, så en får forsøke å fokusere på det - selv om det ikke alltid er like lett, men - det er allikevel verdt å øve seg på.

Da jeg var liten leste mamma bøkene om POLYANNA for søstrene mine og meg. Jeg har alltid hatt sansen for hennes "VÆRE GLAD LEK". Det er lov å være lei seg, men - det er ALLTID noe en kan være glad for. I vinterferien fikk jeg tak i POLYANNA på lydbok, så barna og jeg hørte den. I påskeferien har jeg planer om å lese bok nr. 2 :)

Ha en NYDELIG dag - og TENK POSITIVT :)

2 kommentarer: