lørdag 16. juli 2011

Hjemmearbeidsdag...

Har fått gjort mye hjemme i dag - og det er utrolig deilig :)

Akkurat nå maser vaskemaskinen på meg - det er et eller annet feil med den, tror jeg, for det er ikke den vanlige "jeg er ferdig"-lyden... i stad fikk jeg den i gang ved at jeg fikk flyttet på vanninntaksslangen... er det fortsatt for lite vann, tro - eller er det noe annet??? Utrolig kjedelig med sånt som ikke funker. Synes i grunnen at sånne maskiner med fordel bare kunne virket hele tiden!!!! Sitteklipperen er jo heller ikke i orden. Den får jeg ikke gjort noe med selv - ikke en gange kjørt den til verksted, for den er jo altfor uhåndterlig! Den lille, nye gressklipperen får jeg ikke brukt før jeg har fått tak i bensin - og det gjør jeg heller ikke med kant-klipperen. Den får jeg heller ikke brukt før jeg har kjøpt ny tråd!!!

Skal visst ikke være så enkelt... da jeg satt meg til PC-en fikk jeg heller ikke internett til å fungere, men - det har jeg i hvert fall fått til :) HURRA!!!! ....

Hmmmm.... det er noe med vanntilførslen... fikk den i gang igjen nå, men må nok få sett litt nærmere på den vaskemaskinen... det er jo i grunnen ikke helt i orden det vannet mitt, heller. I morres var det mange svarte partikler i vannet da jeg skulle bake brød, så jeg måtte la det renne en stund først. Brødene ble forresten kjempefine ;) Har jo en åpen grøft i plenen ved Øppstua etter vannlekkasjen i våres... kanskje på tide å kontakt dem som skulle hjelpe meg med det... UTROLIG mye å ta tak i, gitt...

Men - jeg har altså fått gjort en del i dag... har fått malt nesten en vegg i stua i Øppstua. Det er en vegg med tekstil-tapet, så jeg brukte 3 liter maling og vel så det - på ett strøk... Har brukt 7 liter nå, og er ca halvveis!!! Har også fått ryddet en del i huset og båret en del fra Nistua til Øppstua - og lagt det på plass der :) DET er jo gøy, da :)

Har kost oss med kyllingvinger til kvelds...MMMMM....

Nå skal jeg legge meg. I morgen er det søndag. Det blir nok litt maling for eldstemann ute - og gressklipping på meg, hvis jeg får hentet noe bensin, siden det er meldt så mye regn til uka. Får heller ta litt søndag i uka :) Da kommer det også et par nevøer på sommerjobb...

Natta :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar