mandag 24. september 2012

Her skjer det visst ikke stort...

... eller - kanskje det er akkurat det det gjør...

Tar en liten oppsummering - fulgt av noen bilder :) - og det er enklest å starte med det som nettopp har skjedd først :)

Sist helg hadde vi BESØKSHELG på gården. Vi var 3 voksne og 6-8 barn :) Fredagskvelden kom Lars (mannen min) med en fersk honning-tavle. Den aller beste honningen er den som kommer direkte fra honning-tavlene, så det var skikkelig luksus :) 

- det er skikkelig høst når en kan suge på biter med voks, der honningen flyyyyter ut... mmmm...herlig... - tenk deg sirup-lignende, men enda mer flytende, mild honning... gyllen...


  Se den gylne honningen som ligger her i kledet - og bare venter på å renne inn i munnen... :) Ja, får du noen gang sjansen, så vil jeg anbefale å smake. Den er mildere og ikke så søt som den "ferdige" honningen, for det er mer vann i den, og sukkeret er ikke krystalliert, enda.

Resten av helgen gikk med til "bi-arbeid" (altså å klargjøre for å høste honning fra biene - og fore dem), rydding på gården, lek, gitarspill, film, bading i Skien fritidspark m.m.

Så går vi litt lenger tilbake i tid... til 15.september 2012. Da hadde vi fest på gården.
Denne fikk vi i gave fra søsteren til Lars og vennen hennes...
 Mannen min og jeg satt på ringer - vi trolovet oss :) For oss betyr det: vi ønsker å holde sammen, hjelpe hverandre og være trofaste mot hverandre. Med tilsammen 8 barn vil det være praktisk å ha hvert sitt hus - og hver sin "gård", men - vi bor under 1 km fra hverandre, så det går fint. Vi bor sammen når det passer - og reiser på ferier etc. med hverandre. Det er godt å ha gjort det litt mer formelt, selv om vi ikke har gjort en offentlig avtale. Vi hadde invitert vår nærmeste familie - og ble 29 stykker til bords :) Det var kun 1 som ikke kom... Nærmeste familie vil si: foreldre og biologiske søsken - med sine respektive familier. Vi hadde 2 langbord i Øppstua - og det ble faktisk god plass :) Det var gøy!



Jeg har strikket en genser til i sommer - og nå er den nesten ferdig montert. Se den flotte ungdommen jeg har i huset - her med den nye genseren sin :)


Ellers har høsten gått i FULL FART... Trives godt på jobb, men - det er mye med 100% lærerstilling, 4 barn, gård - og "bonusfamilie" :) Eldstemann - han som vi ser på bildet - har i år fått tilbud om å ta matematikk for 1.vg mens han går i 10.klasse. Han synes det er kjempegøy, men - det går ikke buss fra Kvelde til byen på den tiden han skal dit... heldigvis har faren vært flink til å stille opp!!! Veldig vanskelig for meg å få det til, dessverre...

Ønsker alle en deilig høst :)

2 kommentarer:

  1. Her var det mye kjekk lesning Camilla:-) Forlovelsen ser jo ut som rene bryllupet:-D Dere var veldig fine!! Og ja, jeg fikk lyst på fersk honning:-) Har smakt, men det er veldig lenge siden.
    Ellers må jeg jo si at det er utrolig kjekt å høre at T-H gjør det så bra i Matte!! Og genseren så veldig deilig ut:-) Jeg må bare si det igjen: Hvordan får du tid til alt?? Veldig imponert;-) Håper vi snakkes om ikke så alt for lenge!!
    Kle M:-)

    SvarSlett
  2. Takk, Mette :) Så ikke kommentaren din før nå, jeg... :) Får jo ikke tid til alt, da... huset står som regel på hodet... ;)

    SvarSlett