søndag 20. januar 2013

for en herlig helg...

Ja, denne turen har jeg begynt å få tilbake formen... det er utrolig deilig :) Nå skal jeg bruke noen dager på å komme meg skikkelig etter at jeg har gått og vært syk så lenge... hoster fortsatt noe, men - ikke på langt nær så mye som jeg har gjort. Med astma-medisiner går det i hvert fall ganske bra :)

Fredag snakket jeg med mamma da jeg lå i badekaret. Vi fant ut at vi skulle finne på noe sammen på lørdag - f.eks. å gå i svømmehallen. Da jeg etter å ha ligget i badekaret fikk mer vondt i halsen - og dessuten sola skinte på lørdag - ble vi enige om å gå på tur i stedet. Vi avtalte med begge søstrene mine at vi skulle treffe dem, også. Planen var at vi skulle gjøre noe alle fire, men - det ble i stedet som følger:

Mamma og jeg møttes hos den ene søstera mi, som bor nesten i Tønsberg by (ja, det gjør hun andre, også, da...)...mamma skulle bestille nye briller og søstera mi (den eldste) skulle gjøre noen andre ærend... vi skulle jo IKKE shoppe, men - det er jo ikke så veldig lett, da, men... vi var egentlig ganske flinke - selv om det var FULLT AV TILBUD OVERALT!!! Vi kikket innom både her og der - bl.a. i en butikk der ei venninne jobber (det var koselig å treffe henne, forresten...). Der så jeg en bok jeg fikk veldig lyst på... har nemlig fra før ei bok med 80 turer i Vestfold - nå hadde det kommet del 2... Da var det kjekt å være på tur med mamma, for hun spanderte den på meg ;) - og det var det eneste jeg kom hjem med fra byen, bortsett fra et spist sjokoladekakestykke og en drukket kaffelatte... så - egentlig gikk det vel ganske fint - selv om det var mange tilbud. Men - det skal sies - at alle de 3 BRUKTBUTIKKENE var stengt... DER sparte jeg nok en del penger ;)

Etterpå kjørte vi søstera mi hjem til barna sine, før mamma og jeg kjørte ut til den andre søstera mi. Der var hele huset fullt av syke gutter, så vi gikk ikke lenger inn enn til gangen... ;) Stakkars søstera mi... ikke bare,bare, med 2 syke gutter på 5 og 8, en syk mann på... ja - han er jo mann, så han er sikkert veldig syk ;) - og en liten gutt på 10 måneder, som for lenge siden syntes han var stor nok til å begynne å gå...!!! Men - hun fikk i hvert fall kommet seg ut en tur sammen med oss, da... og vi fikk sett hvor fint turterreng hun har rundt seg - nesten midt i byen!!! - i hvert fall er det midt i byen - for meg som bor 3 mil utenfor byen ;) De er kanskje ikke enige med meg de som virkelig bor midt i byen, da... ;)


dette treet likte jeg godt...


sjekk utsikten... det er sjøen vi ser før byen...

...og denne gaten...
I dag!!!

I dag har jeg gått tur for meg selv - dvs. jeg hadde med bikkja til Mannen, da... vi gikk ganske langt og fikk trent litt kondis, siden det var oppoverbakke... vi gikk opp til Åserumvannet. Det var litt overskyet i dag, men sola skinte litt. Det som var veldig koselig, var at jeg møtte min eldste sønn - han kom i fullt friluftsutstyr - med oppakning, for han og en kamerat hadde sovet ute under åpen himmel på Haugskollen :) Gjett om mammaen var stolt, da ;) Men - jeg glemte dessverre å ta bilde av ham, da... det skulle jeg hatt, så kunne jeg sitte her og se hvor flott han er ;) Det er jo sin mors rett - og plikt - å være stolt av sine egne barn, er det ikke??? :) Det synes i hvert fall jeg ;)

...men fikk takk et par bilder, da... det er bare ikke så veldig mye spennende å se på den veien jeg gikk i dag - ja, det er jo alltids småting, men - det var ikke det flotte lyset i dag, så da var det ikke så moro å ta bilder :)

Men - til sommeren har jeg lyst til å gå hjemmefra og til Heisetra med barna (moro å kunne GÅ hjemmefra til en DNT-hytte, ja - det kan jeg faktisk til flere, men denne er nærmest...) - fikk testet ut sånn omtrent hvor langt det er, selv om jeg ikke gikk hele veien! Gikk den strekningen der det er mest oppover...det tipper ned igjen der jeg snudde...(der var det glatt...)... tok forresten på meg de små, nette broddene jeg fikk av mannen min i fjor - hadde ikke testet dem før, for det satt litt langt inne..., men - det gav meg jo muligheten til å lange ut nedover, da, så det var jo egentlig helt supert :)

...siden naboene har hugget litt, er det blitt god utsikt noen steder :)

litt lenger opp i bakken - der en tar av til Holtehedde - snudde jeg... :)

N.Holt-setra ligger flott til :) Herfra går det en fin turløype bort til setra mi :)

Ønsker dere en god uke - og et år fylt med friluftsliv - det håper jeg i hvert fall at mitt blir ;)

cf

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar