fredag 27. desember 2013

Selvdisiplin/glede/egennytte...

Du verden..så vanskelig det skal være...Jeg VET at bare jeg kommer eg ut på tur, så synes jeg det er SÅÅ deilig. Allikevel klarer jeg å være Ine en hel dag når jeg har ferie. Ja, mer enn en dag, også...jeg vet at jeg blir klarere i toppen, sover bedre, kroppen fungerer bedre..ja, ALT blir egentlig bedre av å komme seg ut en liten tur. Kanskje en halv time...allikevel blør jeg inne...skal bare rydde, skal bare spise, skal bare lese, skal bare kose meg litt først...og SÅÅ kan jeg går ut - oj, å nei, der var det blitt seint...nei, da får jeg vente til i morgen... Selvdisiplin??? Hvor er du??? Med en gang jeg tenker at jeg MÅ komme meg ut, kjenner jeg stresset... Hvordan skal jeg få meg selv til å forstå at dette ikke er noe jeg MÅ, men noe jeg faktisk har lyst til...mens jeg er inne...??? Kanskje jeg rett og slett bare må skrive litt...det skal være sunt...:) Jeg har jo denne bloggen...kanskje jeg ved å skrive her kan hjelpe både meg selv og andre??? Vi får se. Jeg har i hvert fall ikke skrive-vegring, selv om jeg tydeligvis har gå-vegring...:) I dag regner det. Da klarer jeg å sitte her og tenke at: hm...nei, det regner...det er vått...DA er det jo ikke noe fristende å gå ut. Samtidig vet jeg: bare jeg har skikkelig med klær, så er det DEILIG å gå seg en tur ute i regnet. Særlig når en kan gå inn å kose seg etterpå. Men...så er det så fristende å sette seg foran peisen med en gang. Jeg er jo tross alt et voksent menneske med fri vilje... Nei, selvdisiplin er visst ikke akkurat min sterkeste side...har noen lyst til å dra meg med på tur, så vær så god :) Jeg er nemlig ikke vanskelig å be ;) Det er jo også mye lettere å komme seg ut hvis jeg drar med meg noen andre, så...kanskje jeg spør deg om å være med på tur en gang :) Velkommen ut i 2014 ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar