tirsdag 19. februar 2013

Poenglangrenn i Holtebygda...

Det har vært 3 poenglangrenn i Holtebygda i år. Den supre "skigruppa" i Hvarnes idrettslag har invitert til 4 søndager med poenglangrenn (det siste er 3.mars, tror jeg) og en dag i Svarstad skianlegg - med gratis heiskort for barna i 1.-10.klasse.

Jeg har fått deltatt på 2 av disse poenglangrennene - dvs. - det er barna som har gått, da, men - jeg har nå ruslet litt på ski jeg, også... jeg har vært med på de 2 rennene hvor det har snødd, men den dagen det var knallsol, fikk vi ikke vært med...

Men - hva betyr det vel at det snør... det har vært økende antall startende hele tiden, så på de to siste har det vært over 30 startende barna fra 2-15!

 - og så er det så utrolig koselig å treffe sambygdningene i Hvarnes. Akkurat nå har vi kjent ekstra godt på samholdet, siden vi har en felles kamp å kjempe: Å BEHOLDE SKOLEN VÅR!!! Det er godt å kjenne at en er en del av et sånt samfunn. Her er ALLE viktige!

Takk for trivelige dager på ski. Vi får dessverre ikke med oss den siste dagen med poenglangrenn...

...men - vi fikk med oss dagen i skibakken, da :)

Utrolig deilig å kunne ta på seg skiene på trappa...og så er en på tur :)

Barna springer og de voksne heier... (noen voksne er også "følgemannskap"...)
Så er det kos ved bålet...og kiosken er åpen... det var til og med hjemmebakte boller, for det var Fastelaven...
De store er også slitne når de kommer i mål... ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar