tirsdag 26. februar 2013

Vinterferien 2013

Du verden - det er herlig med FERIE (selv om det egentlig er avspasering...en merker ikke så stor forskjell på det... Jeg er jo så heldig at jeg har hytte på Blefjell - og den brukte jeg virkelig i ferien. Det var dobbelt deilig å bruke hytta nå, for nå er den "min" igjen - etter at den har vært utleid et halvt år! (-det er fortsatt mulig å leie den - for kortere perioder ;)

Vi var til og med så heldige at vi hadde noen dager med SOOOOOL!!! DET var herlig, det!!!

Startet ferien med en tur til bestevenninna mi i Solbergelva. Der ble jeg over fra fredag til lørdag. Fikk en herlig kveld - og nesten hele lørdagen sammen med henne :) Vi var bl.a. i en bruktbutikk - og DET er jo skikkelig moro ;) Har noen grønne, små skåler som vi bruker mye til "gryn og melk" her i huset. Nå fikk jeg tak i 10 røde, også - og 2 grønne til :) De er sånn akkurat passe store - skikkelig 60-talls, er de nok, også ;) Husker vi hadde grønne glass i det samme "uknuselige stoffet" da jeg var liten :) Kanskje derfor jeg liker dem ekstra godt :) Fikk også tak i en rød bolle i samme... MORRROOOO...

På lørdags morgenen fikk jeg meg en liten tur i nabolaget hos henne, også - sammen med bikkja hennes :) Det var en nyyydelig morgen. Moro å gå i boligfelt...så mange fine husløsninger å kikke på :) Trær og skog og sånt har jeg jo en del av her hjemme :) Det er det hos henne, også, det, altså, men - jeg valgte altså å gå i boligfeltet :)





På ettermiddagen dro jeg opp på hytta. Strømmen har stått avslått, så det var ganske kaldt...men - det var i hvert fall kjørt løype/preppa nesten frem til hytta, da :) - og det var jammen godt, for de siste 10 metrene brukte jeg skikkelig lang tid på! Hadde jo selvsagt ikke giddet å ta på feller eller smøre... det er jo bare oppover fra bilen.... ;) men - det er jo liksom bare 300-400 meter, så det er jo ikke så langt... i hvert fall ikke med gode løyper og gode ski! Var jo godt at jeg var så varm, når hytta var så kald, da... har ikke stått på strøm i vinter...

Fikk fyrt opp og satt på alle ovnene (er jo strøm der...) - og så lagde jeg mat og hørte lydbok - og "tok igjen" hytta MI!!! Mannen med sine 3 yngste barn kom opp ca kl. 8 på kvelden. De hadde stått på ski i Kongsberg hele dagen. Må si at de var imponerende opplagte og blide da de kom opp. De hadde gått på beina med IKEA-bager i hendene...!!! Koselig med besøk :)


Det var ganske mye snø - herlig pudder... men - det var meldt mildere vær - og dessuten blir det jo veldig sannsynlig mildere utover våren...så - det var godt at Mannen tok det som en oppgave å få måket begge takene ;)


 Våknet til en helt FANTASTISK MORGEN... måtte ta noen bilder fra trappa mi :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar