torsdag 28. februar 2013

Vinterferien 2013 - fortsettelse... :)


Jeg reiste hjem mandag i vinterferien. Mannen og hans gutter ble igjen på hytta.

Tirsdag kom jeg opp med alle mine herlige barn ;) Vi kom til ferdig jegergryte - gjett om det smakte, da... :) Mannen og guttane reiste hjem etter middag.

Vi koste oss med langtur på fjellet (gikk nesten 1 mil - også minsten på 7). Eldstemann hadde en tur til dagen etter. En dag sto vi litt i slalombakken - med kort - da sto alle barna på slalom og jeg sto telemark. En annen dag sto vi bare nederst i bakken og gikk opp. Det var så mye kø den dagen, at da gadd vi ikke kjøpe kort. Denne dagen var det eldstemann gikk seg en tur, men yngstemann og jeg sto på langrenn i bakken. Jentene sto på snowboard og telemark. Skikkelig moro at dattera kunne prøve skikkelige telemark-ski :) Fikk de av en rektor jeg hadde for noen år siden :)








Vi kan vel ikke si annet at det var et FANTASTISK VÆR OG FØRE denne vinterferien :) Det var ALDELES HERLIG !!!! Har hatt 7 vinterferier på Blefjell - etter at vi kjøpte hytte der. Det er en del av de feriene det har snødd hele uka - og vært tåke og grått. Denne gangen kunne en virkelig kjenne hvor heldig en er som får ha hytte på fjellet :)


Utenfor hytta ble det laget en koselig snøhule - av en grop. Det var presenning-tak. Eldstemann sov der ei natt - sammen med en kamerat som har hytte 500 meter unna... De ordnet seg elektrisk lys der ute ;)





Her kikker jeg fra soverommet og rett ut i "kjøkkenet" til barna... koselig... :)


Inne var det også kos... film, perler, puslespill, data, tegning...


Et gammelt vaffeljern fulgte med hytta. Jeg har aldri testet det før, men nå fikk vi endelig testet det. Det ble vafler som bursdagsmat - da yngstejenta feiret sin 7.bursdag på hytta :)


Guttane tok snøbad den ene kvelden... eldstemann følte seg skikkelig svett og ville "bade". Det ville yngstemann være med på. Vi andre så på... ;)


Marsmellows på bål siste kvelden... koooos....

En perle-engel ble til...
Her er "engle-hjørnet" - så her skal den få henge etter hvert :)



2 kommentarer:

  1. for en stemning og for noen bilder. Blir helt satt ut her, og drømmer om påske på fjellet. Utrolig nok, også jeg som ikke kan gå på ski engang ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. På tide å lære det, kanskje??? Nå har du jo blitt så ny og sprek, så kanskje det hadde vært noe ;)

      Slett