søndag 3. mars 2013

O-laget på Lifjell.

Solstua - en fantastisk flott hytte - var målet da nesten 50 o-lagsmedlemmer fra Hedrum orienterings-lag dro på tur i helgen. En årlig tradisjon - som var helt ny for omtrent halvparten av oss :) Synes noen snakket om 10 års fartstid på disse hytteturene...

Men - for oss alle - både de som var der for første gang og dem som hadde vært der mange ganger - ble det en herlig helg :)

Fredag var jeg så heldig at jeg hadde anledning til å reise litt tidlig fra jobb. Det var jammen godt, for jeg hadde jo ikke rukket å pakke noe som helst før fredag... og når 4 barn og 1 voksen skal på fjelltur om vinteren, trengs det (faktisk) litt utstyr :) Vi hadde med slalom-/telemarkutstyr, langrenn og akeutstyr. Div. varme klær og soveposer... jammen godt å ha stor bil, gitt :)

Vi kom opp - akkurat i tide til middag. Da hadde vi kjørt innom på en p-plass der det står SOLSTUA, men- det var ikke dit vi skulle...måtte ringe for å være sikre på hvor vi skulle kjøre videre :) Det var jo veldig lett å se hvor vi skulle da vi kom frem, da :)

Etter litt endring på romplasseringen, fikk vi gjort klart på rommene. Det er en veldig koselig hytte :) En stor felles peisestue - med mange sofaer og en herlig utsikt ble samlingspunktet for alle. Her var barn, unge og eldre samlet i små og store grupper. Noen spilte kort, andre DS (noen linket), noen så på TV, andre bare pratet...ja - det er vel lett å forstå at praten gikk, når det var nesten 50 sosiale mennesker samlet på ett sted. Det er nemlig et helt herlig, innkluderende fellesskap i o-laget. Et sted jeg anbefaler andre å bli med - kanskje du???

Her ser du peisestua...
Lørdag var det ikke helt klart vær, men vi så allikevel mye til sola. En del vind var det - og på kvelden var det så mye vind at det ula rundt veggene... etter at jeg hadde lagt meg, kom jeg på at jeg burde ha tatt skiene inn i bilen, så da sto jeg opp igjen... :)

Skiheisen var stengt denne helgen, så det var ingen som sto slalom. Vi fikk noen fine turer på langrenn - og i dag (søndag) ble det jo et helt utrolig, fantastisk, vidunderlig vær. Det er så DEILIG MED SOL!!!!

Lørdag morgen måtte jeg en tur ut på verandaen for å ta bilde...en vakker soloppgang, som ikke synes så godt på bildet ;) 


En deilig veranda på Solstua... :)

Noen bilder fra skiturene - både i går og i dag - litt forskjell på været... :)









Søndag :) Jeg bare ELSKER snø, skiløyper, sol og slakke bakker ;)









Lørdags kvelden var det taco...må litt taco til når det er nesten 50 mennesker som skal spise. Sto noen og fylte på MANGE ganger... :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar