mandag 29. juli 2013

"Dagen derpå..."



Ja, det var jo en spennende dag i går. Første dag med "Åpen gård". Det var ikke akkurat så mange som kom, så det ble dårlig med salg, kan vi vel si...men - koselig var det allikevel :) Dessuten fikk vi jo "testet konseptet" :) Ser at 50 kroner i inngangspenger kanskje er litt mye, så her lukter det "rabatter" :) I går var det gratis, da... Evt. penger går jo til en god sak: å få gården til "å gå rundt", slik at jeg kan gi barn/unge/andre "trengende" gode opplevelser. Tror jammen jeg skal sette inn noe jeg har skrevet, som henger som en plakat på gården:

Litt om meg, Camilla og livet mitt på Nordre Holt.I 1996  kom jeg flyttende hit – etter å ha giftet meg med en odelsgutt. Jeg kom fra Nøtterøy – og før det Bærum. Hadde INGEN erfaring med å bo på landet, men MANGE romantiske drømmer  I 1997 kom eldstemann. Han er en real arbeidskar med sans for det teoretiske. Det er inderlig godt å ha ham til å hjelpe meg. Jeg jobbet som lærer her i Hvarnes. I 2002 kom nest yngste. Hun har en real og rolig jente med et spesielt godt dyretekke. I 2004 kom nesteldste, hun er født i 2000 og kom hit med liv og latter. Ei nydelig jente, som er dyktig til å hjelpe til i huset. I 2005 kom minstemann. Han er en sterk og aktiv gutt, som gjerne vil være med storebroren sin. Data er allikevel hans mest ettertraktede aktivitet. I 2008 flyttet mannen ut av huset, og etter hvert har jeg tatt over gården.Uteområdene er fortsatt under bearbeiding, for da jeg kom hit, var det bare jorder rundt Nistua (det nederste bolighuset). De siste 10 årene har det vært gjort mye, men det er fortsatt mye arbeid igjen, før det blir slik jeg ønsker meg det. Jeg vil gjerne ha mer «rom» i hagen. Nå er det litt for åpent. Jeg er veldig glad i STORE stauder, og er TAKKNEMLIG for at jeg (foreløpig – ikke ta med noen) har Iberia-snegler her… Jeg har kjøpt inn noen store busker, som skal blomstre, forhåpentligvis og så har jeg plantet noen gran-hekker. Det tar litt tid å få en granhekk til å vokse, men – jeg vil IKKE ha tuja-hekk, så da får det heller ta litt lenger tid  I 2008 plantet jeg hekken ut mot veien nede ved Nistua – den har snart nådd den høyden den skal ha.Som den nybegynneren jeg er som bonde, tar ting litt tid. Vi må jo også ha tid til litt ferie, og her er det jo enormt mye å gjøre (kan sikkert jobbe konstant i 5 liv…), så jeg rekker f.eks. ikke å holde bedene tomme for ugrass. Skulle du få lyst til å luke, så er det bare å plukke i vei JJeg ønsker at denne gården skal være et sted der MANGE MENNESKER, spesielt barn/ungdom, skal få oppleve ro, påfyll av energi, glede, omsorg, natur, frisk luft, musikk, lykke, MESTRING m.m. Det er dessverre slik at for å få det til å gå økonomisk rundt, må jeg gjøre noe jeg kan tjene penger på, også, så – derfor har jeg åpnet gården min for dere J Har du lyst til å bidra til at denne gården skal kunne gi barn/ungdom – og andre mennesker som trenger - et påfyll, så kan du kjøpe litt i kafeen. Det er også mulig å gi et bidrag i glasset som står ved denne plakaten J Eller – du kan hjelpe meg med praktiske ting. Jeg har også vært utrolig heldig, for jeg har fått det meste av møblene som står her i Øppstua fra venner og bekjente. Det er UTROLIG flott.
Mvh Camilla Fauske


Jeg tror nok været og at det var siste dag i fellesferien, også hadde litt innvirkning på hvor mange som var interessert i å komme...Dessuten er det jo fortsatt 6 ganger til med søndagsåpen gård, så jeg har fortsatt tro på at det kan komme noen ;)

Så - VELKOMMEN TIL GÅRDS ;)

...og nyyyyt dagen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar