tirsdag 14. mai 2013

Bergenstur i mai 2013

Nå har vi hatt noen trivelige tinger i Bergen. Vi har kjørt "flyttelass" - dvs. vi har ryddet ut etter mormor og morfar. Morfar døde for 12 år siden, men mormor døde sist desember. Det står litt om henne tidligere i denne bloggen (januar) :)

Vi reiste over på torsdag, barna og jeg. Vi møtte mamma og stefar på Hvittingfoss kl 0640 på morgenen :) Det var heldigvis bart over Hardangervidda, så vi kjørte der.

På veien spiste vi mat. Synes vi hadde et fint bord ;)

 
Det var herlig å kjør over Hardangervidda. Når jeg er på Hardangervidda, er jeg "hjemme" - får bare lyst til å bli der... - akkurat som i Alta ;)
 

Dette motivet tok jeg bilde av i fjor, også. Da jeg kjørte her i fjor var det mye mer bart, men da var det jo i slutten av juni, så det var jo ikke så rart :)


Sjekk perspektivet... Eidfjord hotell ble plutselig veldig lite, da den store "Amerikalinja" (som det heter i Monopol...) lå bak :)

 Fergeturen mellom Brimnes og Bruravik er snart slutt... de holder på å bygge bru på denne strekninga... men - det er deilig å ha en liten fergetur på veien :)
 
 
Her er noen bilder fra Søreide - der mormor og morfar hadde hus... dette huset skal selges nå, så det er koselig å ha noen bilder herfra. Heldigvis bor tante og onkel i nabohuset, så vi kan fortsatt reise til Søreide :) Dessuten bor kusina mi på andre siden av vannet her... :)
ustisk fra verandaen i 2.etg...



 Gikk tur en morgen... syntes denne hagen var so koselig :)

Forsiden av mormors hus :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar