onsdag 1. mai 2013

Kattunger - igjen...

Det er veldig koselig med kattunger... i går fødte pus (lille-Frida) kattunger. Hun hadde født et par stykker før jeg dro på jobb om morgenen, og da jeg kom hjem, holdt hun på å føde den 4.ungen. Det tok altså litt tid...


Jeg fikk faktisk filmet litt mens hun vasket den som kom ut... tror ikke jeg hadde helt samme stillingen da jeg fødte, altså... og kanskje ikke helt den samme kontrollen... dessuten har hun 3 nyfødte unger mellom forlabbene, mens hun hjelper den siste ut...!!! Imponerende, vil jeg bare si. Det var utrolig moro å få se :) Hun ligger i kattehuset (som hun har arvet etter bikkja vi hadde for noen år siden...), oppe på verandaen. Håper hun vil holde seg der, så vi kan får fortsette å følge med på dette vidunderlige :)


Her ligger hun og ammer alle 4. Vi ser den lille svarte, det er den som kom sist...

Vi har dessverre allerede mistet en... den lå bare død, plutselig. Da får en virkelig naturen inn på livet - både på godt og vondt. Det ble derfor en liten begravelse her i dag...Yngstejenta fikk en liten eske som kattungen ble lagt i og så malte hun dato for født og død på et lite trekors hun laget. Godjenta... hun har jo en drøm om å bli dyrepasser eller dyrlege, så vi får se... :)

Tok ikke bilde av korset, men - kanskje jeg kan gjøre det i morgen...

Ganske fasinerende, forresten... alle kattungene var helt forskjellige...snodig i grunnen...men - det var faktisk den største som døde...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar