mandag 18. november 2013

Hvor ble det av oppdateringen, tro???

Ja, det fortsatte å skje mye, så - HER kommer den...:


Dette bildet var det en kollega som delte på Facebook for noen uker siden. Den likte jeg så godt, at jeg måtte lagre den - og skrive den ut. Nå har jeg laminert den og hengt den på jobben. Synes det er så godt å bli minnet om :)

SOBFOB
uke 44 :)

Mannen min sto i bi-rommet og holdt på med honningen. Vi fikk komme inn og se på - og smake på - honningen som ligger lagret i brett nede i bikubene.


Litt gitarspilling ble det. Nå har jeg bestilt Ukuleler, slik at vi kan spille/øve sammen.
Vi forsøkte oss på litt fingerstrikking o.l. med garn :)


Til slutt ble det en enkel lunsj...

...med nybakt brød...

Vi var selvsagt først ute og stelte/koste med dyra, da :) - og det fikk vi tid til på slutten igjen, også...

Jeg har bestilt alpakka-garn fra Alpaca familie. Det er fantastisk deilig garn. Økologisk, miljøvennlig og fairtrade. 5 ganger så varmt som ull - og kløfritt... herlig...

...så skulle jeg vaske puta til mannen min... nå er det ingen pute lenger... og mannen må hjelpe meg å få staket opp avløpet... heldigvis overlevde vaskemaskinen...

Mannen...

...og jeg...

har drevet med litt november-bading i Holtetjønna. Det er ikke deilig å bade - og det kan vel knapt kalles bad, men - kroppben er i hvert fall nede i vannet en tur... :) ETTERPÅ er det herlig - når en kommer opp igjen - og får på seg ull og dun... :)
Dessuten er det fantastisk vakkert...


GRENDELAGS-LEFSE-FLATBRØD-BAKE-DAG
- en årlig tradisjon i 13 år!!!
I år hadde vi 6 takker i gang da vi bakte flatbrød :)
Vi er heldige som har ei "grepa nabokjerring", som drar i gang - og veileder oss igjennom...ja, det er jo flere grepa damer som veileder, men - det er ei som drar i gang hvert år :)
Takk til Søndre Holt :)




I helgen var vi så heldige å få være med på fosterhjemssamling på Føynland - utenfor Nøtterøy. Det var artig. Koselig å treffe andre fosterhjem. Dessuten var det en fantastisk tryllekunstner der - han heter Jonas - og mer vet jeg ikke om ham - jo - han går i GRØNN dress!!!

I går fikk vi besøk fra Ulefoss. En mamma med 2 egne og 1 ekstra barn. Mannen og 3 av hans barn kom, også, så det ble mange rundt middagsbordet :)
Dessuten hadde hun med seg både klær og hyller, så barna har fått klær - og jeg skal ENDELIG få orden i leikene. Så - nå blir det triveligere - og lettere - for barna å finne leikene her i Øppstua :)

Velkommen til gårds... - og da spesielt til dem som (etterhvert) vil teste de nye hyllene... :)

 Sånn - da er vi litt oppdatert... 

På onsdag er det ny SOBFOB-kveld og til helgen er det BESØKSHELG.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar