onsdag 24. juli 2013

En HERLIG ferie...

Ja, har vært på ferie noen dager :) Føles egentlig som om jeg har vært bort leeeenge - ikke fordi jeg har kjedet meg, men - fordi det har vært så utrolig avslappende og godt :)

Bestevenninna mi har hytte på Gol (tok over i år...) - og vi kom på besøk. 4 barn (2 barn og 2 ungdommer), en bikkje og meg - og de var 2 barn (eller ungdommer får vi vel si, da...), en bikkje og henne. Bikkja jeg hadde med var min ste-hund - en 1,5 år gammel buhund ;) Hun har en buhund på 8-9 år eller noe sånt. Begge hanner... men - det gikk i grunnen GANSKE greit :) Hennes hund er helt gal etter baller, så den var lett å avlede. Min gikk i bånd...

Vi har kost oss på hytta, badet og gått tur. Spist god mat og pratet (ganske) mye... ;) Kaffe, håndarbeid og gode stoler... gamle, vi??? hæ??? ja, ja - det er helt i orden, vi har passert 40, og synes i grunnen det er HELT GREIT - for NÅ kan vi VÆRE OSS SJÆL... :)

Det var veldig artig da vi kjørte oppover, for da kom vi til Krøder-banen 2 minutter før avgang! - og det var helt tilfeldig :) Rett før, sa jeg til "ungene" at de burde kikke ut, for kanskje vi fikk se et damp-lokomotiv! Så så vi dampen - og lokomotivet etter hvert... så vi fikk lyst til å stoppe å se - og der så vi at det var 2 minutter til avgang :) Fikk dermed sett - og filmet - damplokomotivet - med dertil gamle vogner :)





...og på vei tilbake til bilen, så vi disse fine bussene :)



Det var en artig opplevelse.

Så kom vi endelig til hytta på Gol :) En koselig hytte med 3 soverom - 8 senger :) Bikkjene ble vel ikke akkurat bestevenner, men - vi andre var gode venner, og bikkjene aksepterte at de måtte leve i nærheten av hverandre...

Vi fikk oss en fantastisk fjelltur på mandag. Det var ikke så langt vi gikk, for vi var mange som var litt småsjuke, men - det ble god utsikt og litt vassing i et lite vann på andre siden av toppen. Minstemann var i skikkelig toppform, så han sprang til toppen 4 ganger, og var den eneste som badet :)









Vi fikk litt høyere puls, svettet litt, herlig frisk luft (under "vingene"), utsikt, oversikt, gode, felles opplevelser... ja - en herlig tur... :) - og sjekk været...;)

Takk, kjære venninna mi, for en herlig tur :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar