søndag 6. mars 2011

Ja... da begynner livet å normalisere seg :)

Nå har vi hatt en deilig helg. Eldstemann har ikke vondt i hånden, og prøver på å trene den... dvs. han skal bøye fingrene utover, men IKKE bøye dem inn igjen. Derfor har han strikker fra alle fingertuppene og en stykke opp på armen, slik at strikkene skal dra fingrene inn igjen. Dette er fordi han ikke skal dra i senene som er sydd sammen, men han skal holde det i bevegelse så ikke "tunnellene" rundt senene gror fast i senene... ja - vi fikk det godt fortalt på sykehuset, og han forsto sammenhengen. Da er det mye lettere å forstå både hva han skal gjøre - og hvorfor han skal gjøre det - så det gjør han ;) Han klarer seg fint uten smertestillende, så - de tablettene kan vi spare til en annen gang - men kan jo håpe at vi slipper å bruke dem noen gang;)

 
Ellers har mormor og stemorfar og kjæresten min vært her denne helgen. Vi har ryddet, pratet, støvsugd, vasket klær, spist, måkt verandaen - og ellers hatt det hyggelig sammen. I går passet de to eldste barna mens kjæresten og jeg var på tur... først testet vi badstuene i Skien fritidspark (absolutt noe å anbefale), så spiste vi på Wok restaurant i Porgrunn. Deretter var det kino: 127 timer. Den var sterk - og bra. Absolutt anbefalelsesverdig :) Får en til å tenke litt... IKKE GI OPP - er vel hovedmoralen ;)










I dag morres innviet kjæresten og jeg den nye verandaen min utenfor soverommet mitt. Vi startet dagen med å "henge" oss i sperren over den!!! Det var han som gjorde det - og så skulle han ha meg til å gjøre det... var jo ikke mer enn en halv meter fra fingerspissene mine og opp... men - jeg klatrer opp på ham, så rakk jeg opp - og så tok han meg ned igjen etter 5 sek... er ikke sterk nok i fingrene... men - egentlig er det jo deilig å få strukket seg ut litt, så jeg får prøve igjen en annen dag :) Neste gang får vi få med noen stoler og en kopp te og nyte morgensola :)

Ny veranda :)


I løpet av dagen fikk vi fjernet nesten all snøen på terrassen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar