søndag 30. oktober 2011

Hogstkurs!!!

Ja, da har jeg vært på hogstkurs. En teorikveld og en dag i skauen... skal en dag til i skauen. Det var veldig spennende :) Koste meg.

For et år siden kjøpte jeg en kraftig sag. Den passer godt til kjæresten - og hvis jeg skal så å kubbe ved. Jeg visste den var tung, men tenkte at jeg får ta den med. Hadde fått en gammel sag av en jeg kjenner - den er litt mindre. Den ville de ikke at jeg skulle bruke på kurset... Lørdag morgen ringte jeg derfor til et verksted i nærheten og spurte om han hadde ei sag til meg. Han hadde en ypperlig sag! Den var akkurat passe for meg. Litt kjiipt at den jeg fikk låne var fryktelig plundrete å få startet, men - jeg tenker å kjøpe en tilsvarende ny - og da håper jeg ikke den er sånn!!! Det bør den vel helst ikke være...

Men - du verden så mange ganger i løpet av dagen jeg var takknemlig for å ha kjørt litt på morgenen for å skaffe meg en mindre sag!!! Det var supert.

Det er jo ganske gøy å felle høye trær som deiser i bakken - selv om jeg synes det er litt skummelt, også :) Kvistinga var også gøy. Tror jeg må inn på youTube å sjekke noen som KAN kviste! Imponerende hvor kjappe de er. Det ser jo SÅ lett ut... det er det IKKE!!!! Bare prøv selv, men - jeg anbefaler å ta et KURS :)

Gleder meg til neste lørdag... da er det ny dag i skauen... håper vi er like heldige med været som i går :)

Dette kurset var jeg med på:

Hogstkurs


I kveld er det høstfest med 4H. De to eldste er med der. Neste år blir vel kanskje nummer 3 med, også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar