tirsdag 2. april 2013

Påskeferien 2013

Ja, nå er arbeidsdagene i gang :) Føler jeg har hatt veldig lang ferie, for det var en del sykdom i ukene før påske... Så at mange hadde vært inne for å kikke på bloggen i går. Må bare beklage at jeg ikke lagde noe blogginnlegg i påsken... tar det igjen nå :)

Vi har jo hatt et helt FANTASTISK vær!!! Det har det jo vært mange steder - i hvert fall her i sør-Norge. Utrolig deilig med BÅDE vinterferie og påskeferie med KNALLVÆR!!! Vi var riktignok ikke allverdens lange dager ute i det fine været, men - vi var nå en liten tur ut hver dag. Ungene hadde et sterkt behov for å bare å få slappe av - og gjøre det de hadde lyst til. Eldstemann - ja, han hadde jo fått nye ski før vinterferien, og ville gjerne bruke dem litt i påska, også. De andre var derimot ikke så veldig ivrige til å gå på ski, så eldstemann fikk seg noen fine "løpeturer" alene. Han var litt skuffet over at jeg ikke lot ham gå langt innover vidda alene, men - han er heldigvis fornuftig nok til å forstå at det ikke er lurt - alene!

1.kvelden var det litt tegning... eldstemann har tegnet yngstemann... han tegnet også yngstejenta :)

Mor strikket ferdig noen sokker hun begynte på i vinterferien. Har egen strikkekurv på hytta ;)

Morgenstund har....

...har gull i munn...

..og yngstejenta hadde laget krone til yngstegutten, som hadde bursdag :)

Det var jo ikke så mye de ville være ute, men litt skulle de ut hver dag... De to yngste graver...

...eldstemann har laget sofa... eldstejenta ville ha sin egen stol - den lagde eldstemann til henne - med skillevegg til sofaen :)

Yngstejenta fant fort ut at hun heller ville klatre i trær... en av de andre dagene tok hun med seg lydbok, strikketøy og teppe - og satt i treet... strikking, lydbok, sol og klatring... en fin kombinasjon  - i følge henne :)

Husker jo eldstemann da han var ca 5 år... han hadde akkurat lært å lage dusker... i toppen av et grantre ropte han ned: "mamma - jeg trenger mer garn"... mamma kom IKKE opp med mer garn... han måtte selv ned for å hente ;)

Fikk bilde fra bestevenninna... hun hadde pyntet hytta til  påske!!! Oj - påskepynten, ja... den hadde vi glemt... men - vi bare gikk og hentet esken, og visp var det påske :) Ikke så mye som skal til... hytta er jo ikke SÅ stor ;)

Storebror vil også klatre litt ;)

Utsikten fra vinduet i spisestua...

Muffins til bursdagsbarnet... jammen kjekt med strøm på hytta :)

Bursdags-oppdekning :)
Vi fikk litt tid i bakken... eldstemann gikk tur, mens de tre yngste fikk 2 timer i bakken.  Jeg måtte også slenge meg med en time... det var jo HELT FANTASTISK føre og vær!!! Kunne jo ikke bare sitte og se på barna, når telemark-skiene lå i bilen...
Men - en time med å følge barna var nok!!! De to siste turene lurte jeg på hvor lenge en time kan vare!!! Det er ikke så lang bakke, så vi rakk en del turer. De siste turene hadde ungene virkelig fått farten opp, så da var det bare å henge på. Siden det ikke var kø i heisen, heller, var det ingen hvilepauser :) Men - det var HERLIG!!!

Her ser vi de tre...


Yngstejenta...

Yngstegutten... med eldstejenta bak... fikk ikke eget bilde av henne, for det gikk så fort... :)


Jeg tegnet strikkemønster...


...og strikket votter... det ble to par, men det siste paret mangler foreløpig tomler...
Eldstejenta fant en flott skulptur...naturen er vidunderlig :)
Torsdag kjørte jeg barna til pappaen. Torsdags kvelden var mannen og jeg på trivelig besøk hos et vennepar. Fredag spilte jeg fløyte og fiolin i Hvarnes kirke. Etter gudstjenesten reiste mannen og jeg på fjellet - HELT ALENE!!! Vet ikke når vi sist hadde to døgn helt alene - uten noen barn... det er mange uker siden i hvert fall... for ikke å si måneder...aner virkelig ikke når det var... det var deilig :)
Det var nydelig på fjellet siste helgen, også. Det blåste litt kaldt, og jeg fikk gnagsår veldig fort, så turen ble ikke så lang - men- du verden - det er jo helt fantastisk flott, allikevel :)




Fikk satt oss på en stein, som ligner en sel, og drukket te, pratet og spist kjeks... :)


Mandag var vi hjemme... i dag var det jobb... sola skinner fortsatt og nå har jeg snart nye "piper over tak" i Nistua :)

Livet er i grunnen ganske greit... ;) Nyyyyyt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar