fredag 5. september 2014

Så gøy :)

Mange var i går innom bloggen og leste. Skriver litt i dag, også :)

 Nå har jeg akkurat hørt ferdig lydboka: "En tid for lengsel" av Karen Kingsbury :) Dette er den andre - eller tredje?.. - boka i serien om Bailey. Før denne serien er det også to serier. Dette er bøker om kristne familier som lever sitt daglige liv, med daglige utfordringer. Bøkene er fra Hermon forlag. For meg er de en inspirasjon i dagliglivet :)

Hermon forlag

 I dag hadde jeg tenkt til å jobbe noen timer på andelsgården - Virgenes gård - men...etter en natt med lite søvn og vondt i kroppen, fant jeg ut at jeg får bli hjemme.

Har i hvert fall fått barna på skole, satt på en klesvask og satt i gang kraftkoking (bein av hjort og kvige) :) Med gule erter og kikerter, blir det deilig suppe/gryte til middag i dag.
Kraftgryt - hjort og kvige, erter og kikerter :)

Etterpå tenker jeg å sette en deig, så vi kan ha kanelsnurrer til kvelds :) Fant en oppskrift i Lev Landlig (et kjempekoselig blad), med bare 10g gjær ! Det er supert. Tenkte også å bruke speltmel og bytte ut litt av sukkeret med stevia/sukrin/tagetesse. Bruker også noe kli/grovt mel, slik at magen får litt hjelp til å fordøye ;) I kveld er det nemlig besøkshelg. Det kommer en ungdom, og mine barn er hjemme. Dessuten kommer mamma - og kanskje far.
Har i det siste hatt dilla på å strikke kluter og gjestehåndklær - begynner å bli noen... :)


 I morgen blir det litt arbeid og mye moro her hjemme på gården. Roserittet /sykkel) skal gå forbi her, så da blir det kanskje litt heiing - og i hvert fall ikke så mye kjøring med bil. På søndag satser vi på DNT/LOT sitt Kom deg ut-Arrangement i Bøkeskogen i Larvik. Kanskje du blir med på det, også? Gleder meg til å hilse på erfarne turledere der :) Nå vil jeg strikke litt - og slappe av... Kanskje ta en kopp te - eller kaffe. Bør kanskje drikke mindre kaffe, men...noen ganger er det så godt. Holder meg ellers mye til grønn te. Blir bare litt lei innimellom. Nå har vi kjøpt sodastream, også, så da drikker jeg mer vann. Men - skal kanskje ikke ha så mye kullsyre... Får kjenne litt på kroppen hva som er godt for meg :) Det er jo viktig å kose seg, også ;) Ønsker dere alle en god dag :)

 Klem...


 Har vondt i albuen... den er nok litt hoven...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar