torsdag 10. februar 2011

En dag med MYE innhold...

I dag har det gått i ett fra morgenen av... Jeg har ikke vært på jobb, men... det føles sånn... og - ja - kanskje det egentlig er jobb, men - det er jobben som mor!!!

Eldstemann ble sendt til ungdomsskolen med drosje (bor litt "ulendt" til, så han får drosje på vinteren pga farlig skolevei...) de to neste (jentene) ble kjørt til skolen samtidig som minsten ble kjørt til barnehagen. Kjæresten slukket lyset og ryddet vekk maten - og fikk traktorkjettingene ut av bilen før jeg skulle kjøre, for de skulle han bruke når han skulle måke vekk snøen fra gården.

Så bar det videre til tannlegen i byen - her var det mor som skulle til pers.... så var det innom noen ærend før jeg tok en kopp te og lunsj hos ei venninne i Kvelde. Eldstemann ble så hentet på vei hjem. Hjemme en halv time - da lå eldstemann og jeg og hvilte!!! Så hentet vi nest yngste før turen gikk ut på veien igjen, og denne gangen var det tannlege for disse to barna!!

Videre leverte jeg dem hos et søskenpar - som er venner av dem. Kjørte hjem og skiftet og pakket inn gave. Hentet minsten i barnehagen, og gikk i akebursdag. Neste-eldste ble hentet på SFO av ei venninne av meg. Var med minsten i utebursdag 2 timer, før vi tok med en kamerat av ham, hentet nest-eldste og reiste på klatring. Der møtte vi de 2 andre barna, og så deltok vi med klatring alle fem noen timer... så var det å få puttet litt mat i barna før de stupte til sengs!!

Og nå er det på tide for mor å komme seg i seng, også. I morgen skal minsten og jeg være hjemme... før alle barna skal være med pappaen på leir!

...og sånn går nu dagan...

2 kommentarer:

  1. hehe, du har rett og slett ikke tid til å jobbe, Milla ;)

    SvarSlett
  2. Nei - det kan du si :) Men - det skal jeg, da ;) Trives jo veldig godt på jobben min, heldigvis :)

    SvarSlett