tirsdag 7. oktober 2014

En ekstra dag...???

Føles som om jeg har fått en ekstra dag, for ikke å si at jeg plutselig har fått høstferie - og mye ekstra energi i dag :) I dag skulle jeg nemlig opereres i nesa. Det er ingen stor operasjon, det er en ganske vanlig operasjon, det er en relativt enkel operasjon, det er ingen haste-operasjon... så - neida - det er ikke synd på meg. Men - jeg har aldri operert før, jeg har aldri vært i narkose før (men - sønnen min har - og det var ganske guffent å se ham bli borte... fantastisk å se ham våkne igjen...), jeg tåler nok noen timer med faste - har absolutt litt å gå på, men - jeg gruet meg... har sovet dårlig noen netter i forkant. Har hatt vondt både her og der. Små kuler med betennelse "poppet" opp både hist og her - det har nok noe med det andre de holder på å utrede, og som nok er mye verre enn den lille nese-operasjonen... Tipper det kom fordi jeg stresset før operasjonen. Fikk nemlig også plutselig masse energi og livslyst, da de ringte meg kl 8 i dag... jeg sto akkurat klar, hadde dusjet og fastet - og latt vær å smøre meg med fuktighetskrem, da jeg bare skulle kikke på telefonen... noen hadde ringt... sykehuset...hmmm...ble litt mistenksom, da... Lyttet til talemeldingen: vær vennlig å ring tilbake raskt... jeg gjorde det, og fikk beskjed om at operasjons-legen var syk... Ja, ja - og jeg som trodde leger aldri blir syke...??? Akkurat som de som jobber i barnehagen selvsagt bor i barnehagen... og at lærere  bare vil ha ferie... :)

Da fikk jeg plutselig både en dag ekstra - og høstferie (som også skal brukes til å planlegge resten av skoleåret...).

Jeg spiste frokost i fred og ro. Drakk te og så på nett-tv. Har kikket på en del av episodene av "Fjellfolk", som ligger på NRK-nett-tv. Nå tenkte jeg at jeg ville unne meg en episode, mens jeg drakk te... det var så inspirerende, at jeg ble sittende og se på 4 episoder, mens jeg ladet batteriene :)

Så satte jeg to brøddeiger, lagde 3 brett med knekkebrød, satt dem i ovnen - og gikk en tur med bikkja til "Naboen". Da jeg hadde kommet litt opp i skogen, og fått tatt noen fine høstbilder, kom jeg på at nå er det storvilt-jakt... ops... gikk ned igjen, jeg... tilfelle noen jakter i min skog i dag :)

"Selfi" - klar for tur...

En til som er VELDIG klar for tur. Tok langt bånd på ham, så han kunne springe litt mer... det var helt tydelig at "noen" hadde gått i skogen før oss... han ble helt "tussete"... :)

Veien inn i skogen - og opp på St.Hansberget går fra tunet :)

Ganske flott "gang" her, synes jeg :)

Og her kommer vi ut i en åpen "hall" ;)



Her kom jeg på at  - ops... jakt-tid... bør holde seg til veiene, da... :)


Naturens eget kunstverk... ganske flott i grunnen :)

Et eiketre... står nesten på tunet...

Skal etter hvert spise middag med "Naboen" - altså min trolovede... ;)

Seinere i dag skal jeg kjøre til Siljan. Tar en tur innom biblioteket - og så henter jeg kjøtt. Har bestilt en kvart (eller noe sånt... har vel egentlig ikke sagt hvor mye jeg vil ha, men det var det jeg kjøpte sist...) kvige av de jeg jobber hos :) Supert med kortreist mat, altså :) Hentet lam på Virgenes gård forrige uke...

Livet er herlig!!!

Nyt hvert minutt. Stopp opp. Se på de vakre høstfargene. Kjenn vinden rusker i håret og regnet stryker deg over kinnene. Fantastisk å kjenne at en lever :)

Klem <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar