mandag 25. juli 2011

Innside-terror!!!

Det er ubegripelig. Ufattelig. Ubeskrivelig.

At en mann kan klare å forskru det norske samfunnet til noe som har behov for at han skal drepe rundt 100 mennesker!!! Jeg har møtt mange med store utfordringer... mange som har det vondt... barna som har opplevd vonde ting - og opplever... jeg har også en forståelse for at man kan klare å forvrenge "verdensbildet", men - å komme til det punktet der man tenker at det er en god gjerning å drepe - det kan jeg IKKE forstå!

Vi har vel alle vært innom tanken om at noen "utenfra" kan komme og angripe Norge, fordi vi engasjerer oss... men - dette er jo et innside-angrep...

Jeg tror at de fleste nordmenn (av litt eldre alder...) vil ha en tidsregning med før og etter denne hendelsen. Tilsvarende 11.september...

Det er viktig at vi nå står sammen om å opprettholde et relativt trygt og fritt land. Jeg blir også minnet om å fokusere på hva som er viktig i livet mitt.... å ha det godt med mennesker rundt meg, hjelpe andre og jeg kjenner også at Gudstroen blir viktigere for meg. Det blir viktigere å trekke pusten og nyte livet NÅ!!!! Det betyr IKKE at vi skal slutte å jobbe, men - vi skal leve hvert minutt!!! NÅ...

Lukk øynene, trekk pusten, slipp den sakte ut... hva er det viktigste for deg - akkurat nå... se på det du har rundt deg... vær takknemlig for småting i hverdagen.... gjør noe godt for en venn, nabo, kollega... bry deg OM dem du møter... dette er i hvert fall godt for meg :)

Ha en god dag - og et godt minutt :)

Klem fra meg...

1 kommentar:

  1. Hvordan noen kan kalle seg konservativt kristne, og så forkaste alt Jesus sto for i en eneste handling av vold, er for meg uforklarlig. Og du har rett, å gjøre noe godt for andre, er det som gir oss selvfølelse, mot, mening og glede :)

    SvarSlett