onsdag 20. juli 2011

Tog...

At det skal være så dyrt å reise miljøvennlig med tog. Det er KJIIIIPT!!! Var heldige da kjæresten og jeg skulle fra Voss og hjem for noen uker siden. Da fikk vi skikkelig minipris: 199,- pr.pers. Nå sjekket jeg om jeg kunne få samme prisen til Bergen om noen uker, men da er minsteprisen 299,- pr.pers... hver vei... da lønner det seg jo nesten å kjøre bil!!! Og så er jo det mer praktisk når en kommer frem. For da må en jo bruke buss i Bergen... når jeg reiser med barna er det i hvert fall ikke noe å lure på. Jeg synes egentlig at staten burde satset på billige togbilletter - og bussbilletter, slik at det faktisk ikke koster MANGE penger å reise kollektivt. En ting er jo når vi er to, men - når vi tar med de 8 barna våre er det jo HELT uaktuellt med tog... men - da er det vel egentlig uaktuellt uansett, for jeg blir togsyk ;)

Det er så koselig å kjøre tog - uten barn... ikke det at det ikke er koselig å ha med barna, men da får jeg ikke sittet stille og lest, kikket ut av vinduet, srikket, pratet med vennen osv... i hvert fall har en ansvar for litt mer enn seg selv... og jeg har i grunnen nok med meg selv både på tog og i båt ;) Husker vi kjørte ferge i 2 timer i Nord-Norge for to år siden... de stakkars barna mine måtte klare seg selv, for jeg måtte fly på do og spy!!! og det var IKKE storm... det var vel nesten stille, egentlig... :) Kan jo ikke sitte på en huske i hagen en gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar