søndag 21. august 2011

1.skoleuke er over!

Da var jammen første uka over! Ganske utslitt, men... det er mye som skal på plass i starten! Men - jeg har en fantastisk arbeidsplass - med gode kollegaer, så da er det jo greit :) Det går seg til. Når planene er lagt og timeplan og rutiner begynner å bli innarbeidet hjelper det :)

Skal 2 timer 2 dager på en "Inn på tunet" (IPT)-gård som en del av 100%-stillingen i Siljan kommune. Det er veldig spennende. Var der første dagen på torsdag. Jeg er på skolen alle dager, også. Der har jeg musikk for 4.-7.klasse og er klassestyrer for 6.klasse. I klassen "min" har jeg matte, norsk, RLE, musikk og fysisk fostring :)

Gården ligger i Opdalen der jeg jobbet i fjor :) Da jobbet jeg på en liten grendeskole med 14 barn. Nå er ikke denne skolen skole mer! Disse elevene er overflyttet til skolen der jeg jobber nå... Men - det er fantastisk flott å få kjøre langs Opdalsvannet. På vei opp til gården var det helt BLIKKSTILLE - og i den ene enden av vannet lå en liten pram fortøyd - ved et lite rødt hus. Utrolig vakkert. På vei tilbake "måtte" jeg bare ta et bilde... ble ikke helt så flott, men - det går an å få en anelese av hvordan det var:






For noen dager siden tok jeg også bilde av denne flotte busken jeg har i hagen. Jeg mener hun på gartneriet der jeg kjøpte den - for 4 år siden - sa at den heter SYRIN-HORTENSIA. Har sett noen andre syrin-hortensiaer - de har mye spissere klaser. Denne har jeg vel bare sett ett annet sted - i Andebu. Noen som vet som dette er en syrin-hortensia? Den er i hvert fall utrolig flott!!! Klasene er nærmere 20 cm i diameter! Det er 2. året jeg har blomster på den. Den har virkelig skutt fart i år :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar