mandag 14. januar 2013

syk...

Det er skikkelig kjipt å være syk...kroppen fungerer ikke som den skal...vondt både her og der...får ikke gjort stort - nok med å ordne mat og klær til barna og meg selv...hoster bare jeg snakker litt eller beveger meg...ja, ja...men - jeg får jo tid til å tenke, da...

Dessuten...jeg blir jo sannsynligvis bra i løpet av noen uker...det finnes mange som må leve med sykdom og smerte hele tiden...derfor skal jeg ikke klage...jeg skal heller tenke på hvordan jeg kan holde meg friskere i fremtiden...det er selvsagt ingen garanti, men - med overvekt, stress og rot - så forlenger jeg ikke akkurat levetiden - eller livsvaliteten...!!!

Så...jeg har begynt å rydde, ta vitaminer, begynt å ta en liten tur ut...det er utrolig hvor tiltak det kan være å komme seg ut - om så for en liten 10 minutters tur - enda jeg egentlig elsker å gå på tur!!! En kan jo lure!!! Det jeg drømmer allermest om, er å gå på fjellet - i mange dager i strekk - for ikke å si uker...men - jeg har tro på å begynne i det små...ta ETT SKRITT AV GANGEN...det er jo det bloggen min heter :)

Jeg har tro på å glede seg over de SMÅ fremskrittene :) Jeg er fornøyd med at jeg har klart å pakke to sekker med klær til Fretex, selv om det tar tid når jeg ikke kan bevege meg så fort :) To sekker ut av huset...det gjør jo at jeg får to sekker mindre med klær å flytte på :) Jeg har vært (og er nokenda...) vanvittig god til å hamstre!!! Jeg tenker nå: jeg har brukt 40 årpå å hamstre, så da kan jeg jo bruke opp de neste 40 årene :) Da slipper neste generasjon å bruke livet sitt til å rydde opp etter meg :)

Nå skal jeg rusle meg en tur i det fantastisk flotte vinterlyset - og forhåpentligvis produsere noen D-vitaminer, som jeg visstnok har altfor lite av...

Nyt dagen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar