mandag 24. november 2014

Holtetjønna i november

I dag var det endelig SOOOOL :) Det er så FANTASTISK!!! Særlig når vi ikke har sett den på en god stund :) Jeg kjenner at jeg får energi. Dermed ble det lettere å overvinne dørstokkmila i dag - og jeg fikk også nok et bevis på: at bare en kommer seg over dørstokken, så er det jo deilig å være ute, så turen blir kanskje litt lenger enn en hadde tenkt :) Herlig ;)

Jeg tenkte meg bare en liten tur ut, for å ta litt bilder og sanke litt D-vitaminer (fra sola...). Begynte å knipse... det er så utrolig mange flotte detaljer i naturen vår. Vanndråper som blinker i sola, røde blader midt i det grønne, brune blader med MANGE sjatteringer danner fine tepper på bakken. Noen steder ligger det litt is. Det er storslått natur - med fantastisk skue - selv rett borti veien her :) Du kan jo kikke på bildene, så ser du :)

Tok et lite stopp på denne "øya". Lente meg inntil en trestamme og tenkte litt over livet. Kjente sola varme.








Så plutselig den flotte himmelen...


Sjekk det kunstverket!!! og - det er en vissen blomst...

Disse visne blomstene er utrolig dekorative.

Her kjente jeg: nå vil jeg bade! Litt for langt ned her, men...

Vi pleier å bade på "trammane", men - der var det så mye vann at jeg valgte å gå videre...

...hadde hverken håndkle eller reine klær, men...




Jeg gikk nedover mot oset. Om sommeren er det nesten ikke vann i denne "bekken"...

...nå var det en stor elv.

Jeg gikk til "oset", og nå forsto jeg hvorfor benken bæres så langt inn på land... Det ble en liten dukkert der hvor vi vanligvis er langt på land... la meg bare ned på magen og duppet hodet...  


Naboene har ryddet utsikten - skjønner ikke at de tør, for det er 24 meter rett ned til vannet - noen har hoppet der (ja, bl.a. naboen...), men - det ble utrolig vakkert!

Dette ligner litt på en svane i lufta...





Hjemme tok jeg meg et lite "spa-opphold" på badet mitt...det kommer ingen bilder derfra... ;)

Nyt dagen og nærturen... få med deg noen solstråler i løpet av dagen - det gir energi hele vinteren :)

Det er i det små en ser det store...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar