torsdag 10. mars 2016

Ja, ja...driver ikke med så mye blogging for tida...

Det er så mange muligheter for å få fortalt hva en mener og vist hva en har gjort nå... snapshat, instagram, facebook, google + ... og mange, mange andre... dette er de jeg bruker mest... :) I tillegg er jeg veldig glad i å treffe vennene mine "face-to-face"... og det har ingenting med facebook å gjøre - tilfelle noen skulle tro det :)

Jeg syns det er artig med sosiale medier - bare en ikke glemmer at det er noe annet å treffe folk "live". Jeg har vært så heldig å få kontakt med mange "gamle" venner/venninner gjennom facebook. Folk jeg har mistet kontakten med, og som jeg kanskje aldri ville fått kontakt med igjen. Noen av dem bor jo langt fra meg... men - det er utrolig koselig å få kontakt med dem igjen. Det å bli litt kjent igjen gjennom sosiale medier, for så å treffes "live" - det er supert. Da kan vi hoppe over alle "høflighets-frasene" og bare ha det gøy sammen. Det er selvfølgelig ikke alle en trenger å holde like god kontakt med, men - det er jo ofte en grunn til at jeg var sammen med folk før... De fleste har jeg jo truffet i en eller annen sammenheng. Det er ikke alle en treffes og er sammen med, som en får like god kontakt med, men - det er noen innimellom, som jeg hadde mye kontakt med i perioder, og så mistet vi allikevel kontakten. Det er disse jeg tenker på at det er veldig moro å få kontakt med igjen. I sommer hadde jeg f.eks. besøk fra Harstad... og tidligere har jeg vært på besøk i Tromsø. Dette betyr jo at jeg videre i livet kan reise rundt i store deler av Norge - og til og med Sverige og andre land - og bo billig - eller til og med gratis. Alle jeg besøker - eller får kontakt med - er jo velkommen hit til meg, så får vi en vinn-vinn-situasjon :) Det er jo også mye artigere å komme til steder der en kjenner "lokal-befolkningen", for de kan jo ofte vise mer spennende plasser enn de typiske turist-plassene :)

Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med  "gamle" kjente - og treffe dem "live".

Det er jo også supert med sosiale medier når en ligger hjemme og er syk... da slipper en å føle seg så ensom... :)

men - en kan også bli "hekta"... jeg måtte akkurat ha en liten pause fra facebook, for jeg kom inn i en uvane der jeg måtte sjekke facebook før jeg fikk brukt telefonen til noe annet... da tipper det over til å bli negativt... en liten pause noen dager, så hjalp det :)

Facebook er også supert i forhold til informasjons-flyt. En kan opprette private/hemmelige grupper der en kan utveksle informasjon med flere på en gang.

Det er også fin med sider og grupper som omhandler forskjellige temaer. Da kan en komme i kontakt med folk en ikke kjenner, enda - og utveksle erfaringer og kunnskap om forskjellige temaer.

Men - blogging er jo også litt moro...så nå kom det altså et lite blogg-innlegg fra meg ;) Ellers blir oppdateringer fra gården lagt på facebook-sida mi:
Nordre Holt gård - opplevelser på landet.

Ha en fin dag :)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar