mandag 14. mars 2011

Ny uke.

I dag starter en ny uke med nye gleder, utfordringer og muligheter. Har stått opp, fyrt i ovnen, spist frokost, lest, sitter nå her med datamaskinen i fanget...og snart kommer barna innom for å hente skolesekkene sine. Eldstemann blir igjen her, for i dag er det kontroll på sykehuset. Blir spennende å høre hva de sier der. Gleder meg også til å være sammen med barna i kveld, men har nydt denne helgen "alene" - dvs. uten ansvar for andre enn meg selv, da :)

Ser akkurat på telefonen min. Der har jeg lagt inn en påminnelse som kommer opp hver mandag. Det er:
 KJÆRLIGHET OG TRO SKAL SYNS!

Hvis jeg sitter her for meg selv og bare tenker på meg selv, tror jeg det blir et stusselig liv. For meg er det viktig å være ute blant mennesker. Gi og få. Dele og ta i mot. Det er godt.

Min kristne tro er ikke noe jeg vil "prakke" på noen. Jeg tror at Jesus døde for meg og for alle andre. Jeg ønsker å vise med livet mitt hva det betyr for meg. Jeg er absolutt IKKE ufeilbarlig, men jeg er tilgitt! Det gjør at jeg kan tilgi andre, også. I mitt liv har det vært mange utfordringer. Jeg har innimellom hatt tendensen til å bli bitter, innesluttet og sur. Jeg tar meg fort nær av og tolker negativt det andre sier til meg. Når jeg klarer å ta i mot Guds tilgivelse er det lettere for meg å tilgi andre, og jeg slipper å gå rundt å være bitter og egoistisk. Det er GODT! Jeg unner alle å oppleve den gleden det gir.

Jeg takker for at jeg får lov til å tro at Jesus døde for meg og alle mine vonde tanker og gjerninger. Han døde for at jeg skal få lov til å glede meg over å få tilgi. Det er også godt. Og livet blir så mye lettere etterpå.

Bitterhet og sjalusi er ikke godt, og det er verst for en selv...

Jeg er takknemlig og glad.

Ha en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar