søndag 12. juni 2011

Male, male, male...

Jammen tar det tid å male, gitt!!! Har vel brukt ca 7-8 liter maling til nå, men... ingen rom er ferdige, men jeg holder på med 3! Først begynte jeg i den ene (blå) stua. Da jeg hadde tatt ca 2 vegger så jeg at tapeten som jeg malte oppå begynte å bule ut... tok en pause derfra for å se hva som skjedde videre. Var redd at jeg bare måtte rive av all tapeten og begynne på nytt. Det trenger jeg heldigvis ikke. Mens jeg ventet begynte jeg å male panelen på kjøkkenet. Fant ut at jeg faktisk kan vaske med vann og miljøklut i stedet for salmiakk :) Det er jo supert. Har forresten kjøpt en maling som har 3 miljømerkinger. Det bør helst være bra :) Har malt en god del på kjøkkenet, men - det er en vanvittig jobb å male smal, faset panel. Da jeg hadde kjøpt mer maling (kjøpte først bare en 3-liter for å se...), hadde jeg også kjøpt et farge til. Den hadde jeg veldig lyst til å prøve - i tillegg til at jeg var spent på hvordan det ville fungere å male på tapeten i den andre stua. Den fargen jeg har der er nesten hvit, men med et lite gulskjær i. Det går vanvittig med maling!!!! Har malt ca en vegg, og bare et lite felt helt ferdig med 2 strøk, og jeg har allerede begynt på 3-liter nummer 2... så - her er det bare å smøre på. Det begynte å bule litt her, også, men - det ser ut til at det går bra.

Har også malt over de gamle gardinbrettene med "utskjæringer" på. Det blir kjempetøft, synes jeg :) Bilder kommer senere...

Ønker alle en fortsatt god pinse :)


PS: Litt ny tekst under "gården".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar