torsdag 28. juli 2011

Plenklipping...

I år har jeg brukt mer tid på å tenke på å klippe plenen - og få fikset gressklipperen - enn å faktisk klippe!!! Enten har sitteklipperen stått, eller så har det regnet. Stefaren min klippet HELE plenen en gang (plenen er på 5-6-7 mål...) med sin lille "gåklipper"... det tok over 4 timer!!! Når klipperen faktisk har vært i stand, har det vært regn - eller ferie... For noen uker siden kjøpte jeg meg en liten "gåklipper" selv, også. Det har jeg i grunnen tenkt på i noen år, for det er kjekt å ha når det nå etter hvert begynner å gro litt busker og trær etc - så det blir litt å klippe rundt. Nå tenkte jeg at det kan jo i hvert fall være greit å kunne klippe rett rundt husene om ikke annet :)

I går fikk jeg hjelp til å se på sitteklipperen - og fikk den i gang. Da klippet jeg alle store plenflater. Det ser i grunnen ut som om jeg har slått høy, for det er jo noen uker siden sist. Det har også vært ideelt gro-vær for plen :) Gjett om det var deilig å få gjort det, da!!! I dag har jeg klippet en times tid med "gåklipperen". Så - nå trenger jeg ikke å klippe mer plen før i morgen eller overimorgen. Da bør jeg klippe over for å få klippet opp noe av det som ligger oppå! Har bioklippere, men de klarer jo ikke å kutte opp SÅ mye gress... kan være greit å la det tørke noen dager før jeg klipper over igjen... men - det er koselig å klippe plenen, da - heldigvis ;)

Ha en fin dag - i et fantastisk sommervær. Nå er det skikkelig deilig i skyggen... men bør vel få litt sol på kroppen, så D-vitaminene kan "tyte" frem ;) Dessuten liker jeg jo å være litt brun, da...men - det er nesten FOR VARMT i sola...godt jeg ikke bor i Syden, gitt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar