fredag 23. mars 2012

Ny dag...

Denne uka har jammen gått fort - og det har pengene, også... det er ikke bare, bare å få rent vann, nei...!!! Fikk akkurat i går beskjed om at jeg må ha filter på vannet mitt - en sånn 30-50 tusen... har allerede brukt en god del på graving og pumpe... så - ja - hvor skal en få alle pengene fra...

Egentlig ønsker jeg å leve her på gården og ta i mot folk som trenger litt avkobling fra hverdagen sin - kanskje et pust i bakken for å hente seg inn. Noen som trenger å bo litt vekk fra det livet de lever til vanlig. Noen som trenger noen å prate med, noe annet å holde på med, bruke kroppen og oppleve mestring... men  - foreløpig har jeg mer enn nok med å jobbe utenfor gården for å få penger til betale lån! Ja, ja - det blir vel en løsning på det, men - det kan jo i grunnen ta fokuset litt vekk fra det som gir livet innhold!

Men - da får en sette seg ned en slik stille morgen som dette. Barna må snart vekkes for at jeg skal rekke jobb, men - jeg har hatt 15 minutter for meg selv, og har 5 minutter til :)

Det er nyyyydelig å våkne opp, se ut av vinduet - der solen holder på å stå opp over åskammen. Jordene ligger hvite av rim. Det er kald, klar luft - det lover godt for dagen - det blir nok enda en herlig, solfylt dag. Det er så stille... ikke en lyd - eller jo - det kvitrer overalt. Våren er her. Det ser dødt ut ute - men - når en bøyer seg litt ned - og tar seg tid.... ja - da ser en at naturen er i ferd med å våkne av dvalen. Knoppene ligger og presser på - de spretter snart ut av kapslene sine. Skvallerkål og brennesle har begynt å komme med blader. Disse plantene er både til nytte og frustrajon... Det er sunt og godt å ha dem i maten - men - det er  jo grenser for hvor mye en rekker å plukke inn - og bruke...

Nå skal jeg gå ut på verandaen, rokke noen ganger med rokkeringen - og så skal barna vekkes.

ØNSKER ALLE EN SUPER VÅRDAG!

TA DEG TID - NYT LIVET!


Dattera mi la merke til et kattehode da vi var ute og gikk her om dagen... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar