fredag 18. mai 2012

17.mai...

Hadde en flott - og intens - 17.mai-feiring i går... et kort resymê:

Barna var hos pappa, så jeg hadde en stille morgen - for meg selv. Spiste frokost og tok på bunad. Pakket de siste tingene jeg ikke hadde pakket dagen før - det var vel i grunnen bare matpakke...

Da bunaden var på, gikk jeg ut og heste flagget - 07.40... for kl. 08.00 var jeg borte hos naboen. Der var 30 stykker fra Holtebygda samlet til felles flaggheis og frokost. Naboen spillte en fanfare på kornett mens flagget ble heist. Jeg spillte fiolin til "Ja, vi elsker" etterpå. Alle hadde med mat, men kaffe, te og juice ble servert der :)

08.30 måtte jeg reise videre. Da var det videre til Siljan for å spille gudstjeneste (organistvikar).

Etter gudstjenesten var det barnetog i Siljan - der jeg gikk med klassen min. Måtte riktignok snike meg ut av toget litt før det var helt ferdig, men fikk med meg det meste :)

Så kjørte jeg til Hvarnes for å rekke toget der. 16.mai hadde jeg funnet ut at som leder i 17.mai-komiteen skulle jeg jo gå først i toget og bære flagg...

Så var det å lede dagen på Bjerkely - og hjem hit og grille med venner...

Da kvelden kom - i 10-tiden - var jeg skikkelig sliten i beina... skulle tro jeg hadde vært på fjelltur, eller noe... :)

Neste 17.mai blir jeg i Hvarnes hele dagen!! Da er det nemlig fortsatt 17.mai-komite for meg... I Hvarnes er det nemlig sånn at når en er foreldre - med barn i 5. eller 6.klasse, så er man automatisk med i komiteen. Det betyr 8 år for meg... så - de neste 5 årene, er jeg med 4 av dem... da blir det vel kanskje her de neste 5 årene, ja... og ett år til når sistemann går i 7.klasse :) SÅ kan vi kanskje være et annet sted... :)

Men - det er jo trivelig, da :)

Nyt dagen, kjære Norge :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar