torsdag 3. januar 2013

prosjektet fortsetter...og en hilsen til mormor...

I dag har vi gått en liten tur sammen alle sammen... det var koselig lenge, men... Måtte til slutt ta en skikkelig prat med ett barn... Etter en lengre samtale fikk vi allikevel ordnet opp - og vi kunne leie tilbake til huset... Da var de andre godt i gang med sine prosjekter :)

2 av barna har i dag lært seg å hekle "bestemor-ruter" eller "oldemor-ruter"... Fant begge navnene på forskjellige oppskrifter. Men - akkurat nå passer det jo å kalle dem OLDEMOR-ruter, siden vi skal i begravelsen til min mormor - altså barnas oldemor - i morgen... I den forbindelse har det også vært mye familie-samling i dag...

Nå skal jeg legge meg og tenke litt på mormor...jeg liker å kalle meg selv for mummimamma, men - akkurat nå slo det meg at hvis noen virkelig fortjener å kalles MUUMMIMAMMA, så var det mormor... Det er vel mest riktig i forhold til meg at mummimamma er et forbilde, men mormor har virkelig alt det jeg ser som godt ved mummimamma:
* alle er velkomne inn...
* alle blir sett som den de er - med sine behov og gode sider...
* alle blir inkludert...
* hun har alltid noe mat å by på...

Ja... Mormor... Det var virkelig et enda mer passende navn enn jeg tidligere har tenkt - å kalle deg for MIMMI... Det ligner jo litt på mummimamma... Kjære mormor.. jeg håper jeg vil kunne bli like snill som du var - du har gjort fantastisk mye for utrolig mange... Glad for å ha fått 40 år med deg...kjære mormor...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar