torsdag 27. juni 2013

1 uke med fridager er gått...

Ja, da har jeg faktisk hatt 7 fridager!!! Utrolig hvor fort tida går, du... men - jeg har faktisk fått gjort ganske mye, også :)

I Øppstua har vi begynt å finne igjen gulvene, etter at vi har bodd her noen måneder... nå skal vi hjem igjen i Nistua... :) Øppstua skal tilbake til standarden: "bruke for og med andre" :) Dvs. besøkshjem, åpen gård, utleie for kortere perioder, kurs m.m.... "time will show" - heter det på utenlandsk, har jeg hørt... ;)

Jeg fikk for noen dager siden noen kort fra "Voksne for barn" - en super forening, forresten... synes de var så fine, at jeg måtte henge dem opp. De henger i stua i Øppstua :)


Ute har vi holdt på i hagen... 
Barna - med eldstemann i ledelsen - har satt opp hundegarden vi kjøpte av søstera mi :) Vi manglet de festene vi skulle sette sammen med +  hengsler til døra, men - vi har jo noen meter med hesjetråd, så det ble brukt litt av det :) Det var jo i grunnen en fordel, for da trenger vi ikke å forholde oss til rette vinkler ;) Denne kan vi flytte litt på... Den er festet i låven i begge ender, da... Låven ble forresten først vasket med kraftvask :) 

Inni her skal vi sette opp et lite skur og en drikkebalje tenkte jeg kunne stå under taknedløpet - og vips - har vi et fint sted der vi kan kose med geit og sau :) Vi har jo bestilt elektriske gjerder, også - de kan vi sette opp rundt omkring, men når vi skal ha ÅPEN GÅRD, kan vi ha dyra inni her. Da er det lettere for barn og voksne å kose med dem :)

Døra hengslet vi liksågodt i toppen, for da vil den legge seg inntil igjen. Vi tenkte ikke på det før resten var satt opp, så døra er hengslet på utsiden. Det hadde jo vært smart å hatt den hengslet på innsiden - i hvert fall i forhold til dyra, men - i forhold til barna, er det vel egentlig greit at den er hengslet på utsiden, så de ikke føler seg innestengt :) Vi får heller sette en netting nederst, som menneskene tråkker over :)


Jeg må jo skaffe meg fôr, da... vi har jo drevet med høy på gården tidligere, så det er fullt mulig å produsere høy her, men - jeg har leid ut jordene, så - i år får jeg heller kjøpe høy etc... De skal/kan jo også få kraftfôr :)

I går ble jeg også enig med Re kommune om at et barn til skal få komme i besøkshjem her på gården :) Det blir veldig spennende :) Gleder oss til det. Jenta - og mora - virker veldig trivelige :)

GOD SOMMER :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar