onsdag 31. juli 2013

Hjemmedag...

I dag har jeg sittet på verandaen med Mannen... han har kjøpt seg "hengestoler" - og det er deilig å sitte og huske litt i dem. Har FAKTISK ikke blitt sjøsyk i dem. Det blir jeg nemlig VELDIG fort! Har klart å bli bilsyk herfra og opp til Mannen - 900 meter... Han hadde "ny" bil, som sikkert var renset med et eller annet "flott" stoff...og jeg satt på... var sikkert litt trøtt, også, altså... men - lett påvirkelig, kan man si :)

Juli-minner...

Det er blitt langt på dag, og jeg burde jo egentlig kanskje vært i gang med noe rydding og ordning for flere timer siden... det er jo litt å gjøre her...Vi (barna og jeg) har nå bodd en stund i Øppstua - bare for å teste hvordan det er, men skal nå flytte ned i Nistua igjen, slik at vi kan bruke Øppstua i det "prosjektet" jeg holder på med... altså "å gi barn/unge/andre trengende et opphold som gir dem glede, mestring, frisk luft, gode følelser, lyst - og kunnskaper/ferdigheter - til å gå videre i livet" - det er i grunnen ganske store tanker, men - jeg tror det er FULLT mulig :) Jeg har selv opplevd dette mens jeg har bodd her...

Tilbake til "langt på dag"... det er jo sånn at jeg liker godt å sitte å "surre på datan"... jeg kan drømme meg bort - og gjøre fornuftige ting, da... ganske lenge... Nå "skal jeg bare" (jfr. Albert Åberg, en herlig figur...) skrive et blogginnlegg og "surfe" litt på finn.no... ;) Dessuten skal jeg drikke en kopp kaffe... SÅÅÅ skal jeg jobbe litt... før jeg skal besøke datteren min på Aarholttunet gjestegård, der hun er på spillekurs for 4.gang - sammen med en fetter og mormor :)

Ja, ja... sitter fortsatt her, jeg, for jeg har jo surra litt rundt - og laget en liten kollasj... dessuten måtte jeg hekle litt innimellom, fordi pc-en hang seg opp... dessuten reklamerte jeg litt for Åpen gård på søndag - det er jo meldt KNALLVÆR - hadde jo vært moro etter sist søndag... da var det IKKE meldt knallvær... :) Men - det regnet stort sett ikke mens det var åpent, da...



Så - sånn går nu dagan...

Jeg har jo fortsatt noen dager igjen hjemme, da, før skolen starter igjen - vi starter riktignok opp en uke før elevene, men... jeg klager IKKE... :) Har jo vært en helt fantastisk sommer. Jeg har vært MYE hjemme på gården - og med det været, det har bare vært helt topp!!

Skulle du forresten ha lyst til å besøke meg utenom åpningstid, så er det bare å ta kontakt på tlf. 99004606. Hvis jeg er hjemme, kan stort sett få ordnet drikke, og hvis du ringer i litt god tid, så kan jeg kanskje få ordnet noen lapper, også. Prisene skulle være ganske overkommelige :) Vi har også et lite marked med brukte ting og husflid-ting :)

Nå får jeg jammen i meg avslutte denne pc-tida - kaffekoppen er slutt for lenge siden...

Ha en SUUUPER dag - og nyt sola - husk å fylle opp med D-vitaminer fra sola før vinteren... ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar