søndag 22. desember 2013

Mølen 22.desember 2013

Har hatt en herlig dag på Mølen...ja, i hvert fall noen timer, da... Det var sol da vi dro hjemmefra, og den første delen av turen hadde vi knallgod :) Vi gikk stien innimellom de forblåste trærne på vei ut til "spissen" mot vest. Der sto vi en stund og så på det frådende vannet. Vi ruslet langs strandkanten tilbake. Stoppet ved en av vikinggravene - de som ligger lengst nede på stranda. Der var det noe rekved å sitte på inntil en Stein. Dessuten hadde vi tatt med Jerven-duker, så vi satt limt og godt inni dem. Det er herlig å sitte sånn å se ut over få havet...bølger, frådende skum, måler som flyr med og mot vinden, salt i lufta, rullesteinene som ruller når vannet trekker seg tilbake...det er godt. Gir ro i sinnet. En kan bare sitte stile og være...trenger ikke å prestere noe som helst...bare puste...nyte... Etter en stund tullet jeg meg inn i duken, og la meg ned på en mose-/gresskledd bakke...hadde en åpning mot havet så jeg kunne se på det, men...sovnet...fantastisk... Fikk lyst til å overnatte på Mølen en gang...tror ikke det er lov med telt, men - vi kan jo bare ligge i sovepose og Jerven-duk eller grevling.. Lyst til å bli med på Mølen-tur? Bare å si i fra :) Velkommen ut i en fantastisk natur...jeg elsker å sove ute. Tror jeg skal forsøke å få noen flere overnattingstilbud ute i 2014! Ja, nå blir det jo ikke så vanskelig å øke i forhold til 2013, da, for i år var det bare en, tror jeg...i hvert fall uten telt, men...det er deilig... God jul...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar