torsdag 4. september 2014

Tida flyr...

Enda jeg er sykemeldt, har jeg ikke fått skrevet her... Det handler o selvsagt om prioriteringer, men også inpirasjon :) Nå vil jeg skrive litt :) I sommer ble jeg plutselig syk. Lurte på om jeg hadde fått influensa. Det var vondt i alle muskler og ledd. Jeg lå i senga og gruer meg til å løfte en arm eller flytte et bein. Heldigvis kunne mamma komme og være hos meg noen dager, for jeg hadde barna hjemme - og passet i tillegg en nevø (ungdom). Jeg har også noen fantastisk flotte barn - inkludert nevøer - så de hjalp også til :) jeg klarte å fungere litt når jeg tok smertestillende. Etter en uke med smerter overalt, fant jeg ut at det ville være lurt å ta en tur til legen. Særlig fordi jeg hadde VELDIG lyst til å dra på fjellet. Til Høgevarde på Norefjell. Jeg tenkte som så, at jeg med smertestillende ville klare å komme opp, og så kunne jeg slappe av i høyden i to døgn før jeg skulle ned igjen. Legen fant ut at jeg hadde litt høy CRP, men ikke så mye. Tok en del prøver, og så dro mannen min og jeg inn til venninna mi. Der ble vi til dagen etter, og reiste på fjellet. HØGEVARDE var en fantastisk plass. Det eneste som var litt dumt, er at det er en populær dagsturhytte, så det var mye folk der. Ellers var det helt fantastisk :) Se mer på http://ut.no/hytte/3.1500/ Legg merke til det hjerteformede vannet :) Jeg tenkte ikke på det før søstra mi sa det - men - det gjør jo bare plassen enda flottere :)
Torsdag var vi hjemme igjen :) Kroppen var gåen, men det var godt å være i høyfjellet. Der trives jeg VELDIG godt. Fredag dro jeg til legen igjen. Da fikk kortison. Kortisonen gjorde underverker - etter bare noen timer... men - jeg er jo grusomt skeptisk til kortison, da... Jeg ble også henvist til Betanien hospital. Etter en uke i jobb, ble jeg innlagt der. Det var fryktelig tungt på jobb. Hadde mer enn nok med meg selv. Ble derfor sykemeldt fra Betanien. Og - nå har jeg vært hjemme noen uker. I forigårs fikk jeg en fantastisk bukett fra kollegaene mine. Dessuten har jeg fått et par hilsner fra noen som savner meg på jobb. Det er veldig godt. Blomsterbuketten:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar