torsdag 5. mai 2011

Ja, nå går det i ett...!!!

Det er en helt fantastisk vår - både innvendig og utvendig hos meg :) Er tilbake i 80% stilling, og satser på 100% i juni. Har det godt med meg selv og dem rundt meg - stort sett... noen får jeg stadig bedre kontakt med - og det er fantastisk godt. Det skaper også ny energi :) Bruker allergimedisiner fordi våren kan bli litt vel intens for noen, men - med dagens tabletter fungerer jeg godt :)

Her kommer noe sprekinger som har syklet opp bakkene for å komme på 4H-møte :)


I går hadde jeg besøk av 4H. De syklet opp bakkene hit og så bakte vi flatbrød i bryggerhuset. De kunne også bruke "gjestehuset" hvis de ville være inne og ute er det jo også god plass. Det ble også tid til grilling av pølser og marshmellows - og prating med de voksne :) En trivelig kveld og absolutt noe jeg kunne tenke meg å gjenta. Vi kikket også litt på bakerovnen og snakket om hvordan de lagde brød der før. Det kan vi jo prøve en annen gang.

I påska hadde jeg først noen deilige dager på hytta med barna. Det ble lite tur-gåing. Snøen lå dyp noen steder, men det var også bart mange steder. Barna nektet å gå med ski, så vi gikk på beina. Veien opp første dag ble ganske tung, men det smeltet mye mens vi var der, så det ble stadig enklere å gå opp og ned til bilen - noe vi gjorde minst mulig :) Mamma og stefaren min kom på dagsbesøk en dag. De hadde vært på hytta si på Skrim.
Vannet ved Omholtseter - husker ikke hva det heter... er det Støveltjern???

De to eldste tok seg en dukkert i bekken ved hytta... snøen lå rundt  - så det var nok ikke så mange varmegrader!!!

Ser egentlig ganske ekkelt ut... men - han dukket faktisk helt under - flere ganger!!! De hadde selv demmet opp så det ble dypt nok :)

Resten av påsken var jeg stort sett hjemme hos meg eller nabo'n...(les kjæresten...). Dessuten hadde jeg en dagstur til Skrim, hvor jeg spillte med mamma på gudstjeneste i kapellet, ble med dem bort på hytta (hvor vi satt i bikini på verandaen) og gikk en tur om Omholtseter. Det var en varm og god dag - ja - det var i grunnen de andre dagene, også :) Hadde også en dag hjemme i hagen hvor jeg luket, flyttet stauder og klippet busker og trær - i bikini!

Etter påske har det vært noe på kvelden nesten hver eneste dag. På dagtid forrige uke var det kjempetrøkk!!! Tirsdag hadde jeg 3 barn på sykehuskontroller (2 astma og en med skadet hånd - det går bedre og bedre med den hånda, heldivis), onsdag var det jobb og rett på samtaletime for den ene dattera. Torsdag var det trekking av visdomstann og advokat-møte. Fredag var det 2 til lege, BUPA og psykolog... I helgen var det klatrebefaring på lørdag. Har funnet en fin vegg i skauen min. Søndag var det klatretur til Ormestadvika i Sandefjord.

Denne uka er første uka i 80% silling - altså 4 dager på jobb. Det er deilig! Moro å kunne ta tak i det som jeg begynte med i høst. Gleder meg til å fortsette med "klassen min" utover våren og til høsten. Det er utrolig spennende å arbeide med barn. De er - ja - vet ikke hva jeg skal si - men - når en har noe å gi og er villig til å gå i dialog med dem - er det utrolig hva de gir tilbake. Jammen godt jeg ble lærer, ja :)
Kjøkkenet i gjestehuset

Stua i gjesterommet


Hjemme på gården har jeg sliti litt med vannet - og strømmen... det er sånne ting som er kjedelig å plundre med, synes jeg. Det er noe galt et sted... har eget vann... pumpa går hele tiden når den står på, så vi lever så mange timer som mulig uten vann for å spare pumpa. Jammen godt jeg har dobbelt-setet utedo! ;) I dag kommer en rørlegger-venn og kjæresten og kikker på det - kanskje jeg får litt hjelp! - håper det... strømmen måtte jeg ha elektriker til her om dagen... bare et halvt år siden sist, men - nå hadde ledningene til den ene sikringen brent opp. Jeg kan ikke påstå at jeg ikke blir skeptisk når jeg kjenner at det lukter brent el. i sikringsskapet, så jeg skrudde av hovedsikringen med en gang!!! Men - fant ut at det er veldig dumt å la to frysere fulle av mat stå uten strøm en natt, så jeg ringte elektrikeren kl. 21.30... ikke noe jeg liker å gjøre, men han var heldigvis kjempepositiv, og stillte opp her kl. 07.00 neste morgen!!! DET er service, det :) Takk til KVELLE elektro!!!




Ellers spirer og gror det - og det er fantastisk!!!


Eldstemann har fått sommerjobb: å male bryggerhuset, men først må det males. Han - og også med lillebroren til tider - var kjempeivrig i oppgaven - og resultatet ser bra ut!!! :


Ønsker alle en energi-givende vår :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar