mandag 9. mai 2011

"Skjermforbud" i helgen :)

Det ble en innholdsrik helg :) Mamma og stefaren min var hos meg fra fredag til søndag. Fredag slappet vi av - etter kinoen. Lørdag var det full arbeidsdag på gården - i begge husene og ute.

Barna fikk litt arbeid, men ellers fikk fantasien styre. Det endte opp med hjemmelaget "lavvo" over trampolina, hvor de overnattet. Alle 4 barna var med. Utrolig hva de får til når de bare kommer i gang. For å få dem i gang bestemte jeg "skjermforbud". Det ble litt film inne i lavvoen på kvelden, men - det syntes jeg bare var koselig. Minstesøsteren min kom med sin minste gutt på ettermiddagen og ble noen timer, og minsten syntes det var kjempestas å få være med de store barna :) Fikk også grave-hjelp til vannet. "Vi" fikk stengt lekkasjen - og jeg har fortsatt vann i begge husene :) SUPERT med det som ordner seg... er ikke ferdig med jobben, enda, da - kun midlertidig løsning. Fikk jo også en fin dam i hagen - kanskje jeg skal prøve meg med "tryte-fisking" som attraksjon :) Nei, da... håper jo dammen blir borte igjen, da :)

Søndag var jeg organistvikar i Hvarnes kirke.

Den andre søsteren min og hennes to gutter kom mens jeg var i kirken. Det ble fullt trøkk hele dagen. Hadde skjermforbud også denne dagen. Barna spikket og bygget, lekte og herjet hele dagen. Fikk også gjort et lite innhogg i plasterlageret... :) Men - det er jo ved å prøve og feile - med veiledninge - at en lærer, så det var nok noen som lærte mer om kniv :) Dagen endte med vannkrig - mellom barna. Jammen godt å ha vann, gitt :) Fikk vannet litt i hagen, også, så nå kommer nok snart regnet :) Vannet litt i dag, også, så da er det vel enda nærmere regn ;)

Nå er det natt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar