torsdag 11. august 2011

Familieidyll :)




Forrige uke var det familieferie på gården. Barna til begge søstrene mine og den ene søstera mi var her hele uka. Det var godt, slitsomt, trivelig, livlig, inspirerende, utfordrende, deilig, hyggelig... og mye annet :) En verdifull opplevelse for både voksne og barna. Stefaren min var også innom noen dager - og netter. Han er SÅ flink til å arbeide. Han fikk gjort mye... Nå er vi ferdige med å male "kontoret" og kjøkkenet. Han er nesten ferdig med verandaen, også. Den skal han gjøre ferdig i morgen (hvis det ikke regner, da...). 
Jeg har vokst opp med "storfamilietreff" en til to uker hver sommer og i jula fra jeg var bitteliten. Dette har skapt et unikt samhold med mine søskenbarn. Vi er utrolig heldige. Takket akkurat min mormor på nesten 92 for det i går... Vi har fortsatt søskenbarntreff utvidet med våre ektefeller (el.l.) og barn :) Det er utrolig flott!!! Jeg er kjempetakknemlig for det. Det er forhåpentligvis et slikt unikt samhold vi kan få gi videre til våre barn ved slike "gøy-på-landet-ferier" i fremtiden... Den ene av guttene til minstesøstera (som var her) grein virkelig sårt da de skulle reise. Han ville ikke hjem - etter 6 dager... - han ville fortsette å ha det sånn!!! Det sier sitt... han feiret også bursdagen sin her - han ble 7 år. Da hadde vi familien på min svogers side her, også. Kjempetrivelig :) Jeg føler meg utrolig priviligert - og heldig - som har så mange flotte og gode mennesker rundt meg. Jeg føler meg virkelig rik - selvom banken kanskje ikke ser på meg som det ;)

Jeg elsker familien - storfamilien - livet på landet - og vennene mine!

Etter en uke med gården full av familie fant jeg ut at det var noen ting jeg kunne tenke meg å få tak i på IKEA :) Fikk svidd av en del tusenlapper, men er godt fornøyd med kjøpene :) Hadde også en koselig dag sammen med minstesøstera mi og bestevenninna mi :) Når en er 10 mennesker - i snitt - til bords, trengs det jo litt bestikk etc. Har vært veldig heldig og fått mye, men trengte litt tilskudd.

1 kommentar:

  1. Du er så flink å sette pris på folk Camilla! Og du er så flink å nyte de nære ting! Kjekt å høre at dere har kost dere. Har vi kommet lenger ifht dato for kusinetreff?

    SvarSlett