lørdag 31. desember 2011

Siste dagen i 2011

Jeg er alene hjemme - og dermed har jeg god tid til å tenke :) Gjør meg noen refleksjoner i forhold til at et nytt år snart er i gang. I år har jeg virkelig en følelse av at nytt år - gir nye muligheter. Det er deilig :) Får nyte det så lenge det varer... ;)

Men - det er jo egentlig bare jeg selv som kan la hver eneste dag - hvert minutt - være viktig! Jeg kan fylle det med det jeg ønsker - i hvert fall til dels! Jeg kan i hvert fall være den som selv bestemmer hvordan jeg vil takle ting som jeg ikke bestemmer selv! Hvis en alltid forsøker å lete etter det som er positivt, blir ting ikke så vanskelig - tror jeg... men - det er ikke alltid like lett, akkurat. Og - noen ganger må det være lov til å IKKE tenke positivt - ta seg en liten tur ned i fortvilelse og motløshet... når en har vært der, er det bare en vei - og det jo OPP! Da må en lete etter en stige - eller en hjelpende hånd. En venn? ... så kan en ta ETT SKRITT AV GANGEN - mot toppen... eller kanskje en ikke vil nå en topp - kanskje en bare vil rusle rundt og kjenne på livet! Nyt dagen. Kjenn luften. Kjenn varmen fra mennekser rundt deg. NYT LIVET!

Se gleden i det små... ta en titt på en liten blomst, se maurene springe rundt med bører større enn seg selv, kikk på en bie i en blomst, se SOMMERFUGLEN - vakker, stille, fri... se trær som spirer, kjenn snø som knitrer, sol som skinner, regn som trommer... naturen er fantastisk. Er det lenge siden du tok en tur ut? Gjør det - i 2012...

GODT NYTT ÅR!


SE MULIGHETENE:


2 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også, Milla. Og tusen takk for støtten jeg har fått i året som gikk. Satser hardt på at det nye året starter bedre enn det vi legger bak oss :)

    SvarSlett
  2. :) Lykke til videre, Anett - dette året har jo egentlig bare gått en vei, nesten... oppover ;)

    SvarSlett