lørdag 7. januar 2012

Realt arbeid...

Jeg må virkelig si - bønder jobber SKIKKELIG REALT!!! I dag har jeg vært skaubonde - dvs. - jeg har jo ikke gjort annet enn å hjelpe til å sette på kjettinger og vinsj, men  - du verden - det er litt av en jobb, gitt!!! Lurer på om skikkelige bønder har noen gode teknikker jeg kunne lært! Det var jo kjæresten som ledet prosessen - etter at han jo faktisk har kjørt langtransport, men - han sa at det er i grunne mye lettere å legge kjettinger på lastebiler. Men - vi har fått dem på - og det fikk vi i fjor, også. Så - etter noen år blir det kanskje enklere - eller bruker bønder en dag på å rigge i stand for hogst? Jeg må si at jeg i dag har fått enda mer respekt for bønders reale arbeid. Jeg føler meg ganske tafatt i møte med alle disse reelle utfordringene. Jeg trodde at jeg var ganske praktisk, men har nå innsette at jeg er praktisk-teoretisk... det er noe ganske annet, ja...men - det er jo bare å fortsette å jobbe, så lærere man litt etter hvert. Jammen er jeg takknemlig for at jeg har funnet meg en relativt praktisk mann!!! Jeg lærer stadig noe nytt - og det gjør han, også.

2 kommentarer:

  1. det er jo det som er så fantastisk med oss mennesker. Vi utfyller hverandre og kan hjelpe hverandre. Ingen kunnskap er mer viktig enn noen annen, men til sammen blir de til et vidunderlig hele :)

    SvarSlett
  2. Jepp - og du verden så glad jeg er for å ha funnet meg en ny mann med PRAKTISK innsikt!!! For ham er det liksom bare å finne utav det... jeg blir nok litt mer motløs, men - jeg jobber godt med innstrukser fra ham, da :)

    SvarSlett