mandag 19. mars 2012

Ja, her går det unna, gitt...

Ikke stort jeg rekker å sitte ved datamaskinen - utenom det jeg må!!! For tiden går det mye i konferanse-skjemaer etc. I dag skulle barna vært hos meg, men - de er hos pappaen i stedet, for at jeg skal rekke alt jeg skal... det er ikke bare på jobb, men - det skal jeg skrive litt mer om nedenfor her. Pappaen ønsker 50-50-deling på barnas bosted, så det blir en liten prøve på det. Får se hvordan det blir... noen som har tanker, erfaringer, innspill i forhold til bo-fordeling, er jeg veldig interessert i å høre. Kanskje spesielt fra voksne som selv har levd med delt bosted. Legg gjerne igjen en kommentar under her.

Vannet... nå er det over 4 uker siden jeg skrev om at vinterferien startet med at vannet forsvant. Etter at jeg fikk vannpumpe-folka hit, som byttet vannpumpa, ble det klart at det var en lekkasje - ett eller annet sted på gården. Det var bare å begynne å grave - sa han!!! Jeg tenkte: hjeeeelp - jeg må ha ferie... skrudde av vannpumpa og pakket. Dro på hytta med ungene. Var der oppe ca 21.30 på kvelden. Godt å ha egen hytte å komme frem til, i hvert fall :) På hytta har vi jo ikke innlagt vann, men - det er mye bedre å være der uten vann, enn her. Der er det jo ikke tilrettelagt for å ha innlagt vann! Vi bærer jo med oss drikkevann i flasker - og ellers kan vi FROTSE i vann fra bekken - bare noen meter på utsiden av døra. DET er luksus, det ;)

Etter en uke på hytta bodde vi noen dager hos kjæresten. Litt spesielt var det første morgen. Da var det 2 voksne og 8 barn som skulle ut døra! Det gikk fint :) I løpet av uka fikk vi tak i en graver. Han skulle grave til han fant lekkasjen!!! Det kunne jo bli hele gården, det.. heldigvis fant de lekkasjen før de gravde, så de gravde bare ett hull. Men - da borefolka var her hadde de jo sett at det ikke var drenering fra brønnen, slik at overvannet rant ned i borehullet. Det er IKKE bra! Dermed ble det gravd drenering. Dessuten fikk vi revet det gamle bryggerhuset, som nå var blitt farlig. Så - da ble det vel ca 3-4 dager med graving... pengene bare strømmer ut!!!



Vil så gjerne ha en utedo - med samme innredning, så derfor ble utedo-delen stående igjen - ytterst midlertidig :)


Hun lar dritten stå igjen, ja, sa gravern tørt...
Mannen sier jeg burde kvalifisere til å bli formann i "utedoens venner"...



Men - vannet blir ikke bra... det er fullt av svarte partikler - antakelig mangan. Det er liksom ikke litt, heller. Det har jeg jo hatt lenge, men - når jeg tapper mye vann i en kran, er det svart det som renner ut! Da de dro opp pumpa, så det ut som om de hadde funnet en olje-brønn... det hadde jo vært kjekt, for da hadde det jo ikke vært noe problem med kostnadene... ;)

Så - da sitter jeg her med dårlig vann, da... har levert vannprøver til rørleggeren. Venter på resultatene, slik at rørleggeren kan sette inn riktig filter. Kjører vaske- og oppvaskmaskin en gang i blant, men minst mulig. Dusjen i 2.etg. er tett, så den får jeg ikke brukt. Må opp til naboen for å dusje! Litt slitsomt kan vi vel trygt si at det er - og så blir det jo en god del oppvask og skittentøy... kjeeedelig... vil jo fylle maskinene med minst mulig av de svarte partiklene!!!

Ja, ja.. det går jo på ett vis... jeg er heldigvis ikke av de mest pertentlige...






Minner...

Bålplass...


Heller...

Det bryggerhuset som IKKE er revet :) Inni her er det bakerovn. Dette leies ut på dagtid :)

Her er Øppstua :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar