lørdag 5. januar 2013

Bilder...

I dag vil jeg legge ut noen bilder fra de siste dagene... Det har vært dager fylt med glede, sorg, ettertanke, varme, omsorg, vennskap, familie, gode opplevelser, minner... kort sagt - det har vært flotte dager!

De siste dagene har helt klart vært "i mormors ånd'. Det er veldig godt å kjenne at vi som etterkommere etter den fantastiske mormoren vår - for noen er det farmor, mor, mimmi, svigermor...- kan kjenne at vi faktisk har den samme varmen og omsorgen og varmen for hverandre. Vi har kanskje ikke like mye av den hver enkelt av oss, men - tilsammen blir det veldig bra :)

I går - etter minnesamværet - var hele familien invitert hjem til tante og onkel. De hadde - i samarbeid med den andre tanten og onkelen min - laget mat til over 30 personer. Vi ble dessverre "bare" 22, da noen måtte reise hjem med fly. Det ble allikevel en virkelig hyggelig samling, der vi kunne kjenne at mormors væremåte gjenspeiler seg i etterkommerne. Jeg synes jeg er utrolig heldig som har en sånn familie. Tusen takk, kjære familie...

Her er tre bilder av mormors kiste:

 

 
Det er trist, men det ble en vakker avslutning for et vakkert menneske... takk mormor...

Noen bilder fra de andre dagene med familien:

En felles tur til butikken, hvor vi går forbi "kråkeslottet"...:

varme, godhet, fellesskap, omsorg, glede, friluft...
Vi har også holdt på med en del håndarbeid... mormor var kjempeflink til å strikke - hun pleide alltid å strikke sokker til oss, men hun strikket også gensere og andre ting  vi ønsket oss :)

Her ser vi noen resultater av arven... jeg har strikket lue og 2 av oldebarna har de siste dagene lært å strikke "oldemor-ruter":



En kveld gikk jeg tur med søstera mi - vi kikket på et hus som nå er solgt, men som er etter en "gammel tante" i familien... fikk tatt bilde av et tre som var så tøft - og bildet ble i grunnen ganske fint, synes jeg:

Jeg fikk også tatt bilde av et tre på utsiden av huset til mormor - på tomta til mamma... et eiketre:

(moro med effekter på kameraet...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar