søndag 3. februar 2013

Bake brød...

Å bake brød - det er en herlig syssel...

Bolle fra IKEA, en herlig eltemaskin og et gammelt halvlitermål  gjør bakingen lettvint... ;)


Jeg får ryddet opp i skapene, brukt opp rester og brødene blir sunne - og (stort sett) gode :)

En gjør noe nyttig, samtidig som det bare er å putte oppi diverse "greier" - og så rører maskinen rundt. Det står og godgjør seg en stund, før jeg putter det i former og inn i ovnen. Der står brødene og blir ferdige - helt av seg selv - og så kan vi kose oss med ferskt, sunt og godt brød :)

mmm...

I dag fikk jeg brukt opp både en skvett med sesamfrø, skylt ut av 4 honningglass, en natronrest og en rest av en kefimelk..herlig...dessuten - jeg har jo kjøpt inn mel etc. til å bake brød og da er det jo godt når en får gjort det :)


Måtte bare ta bilde av en liten bit av kjøkkenveggen min :) Det er moro å ha fått opp den gamle "hylla" etter mormor :) Før ble den jo brukt til matvarer, men jeg skal ha den til "altmuligsmåtteri" som skal lagres et eller annet sted :) Her er det jo kjempeenkelt å holde oversikt, siden skuffene er gjennomsiktige. Det mangler dessverre noen små "skuffer" - de små runde, men - kanskje jeg finner noe jeg kan bruke hullene til etter hvert. Jeg husker at mormor pleide å ha noen blyanter der ;)

Under hylla har jeg noen knagger hvor jeg kan ha håndhåndkle og grytekluter - og evt. andre ting. Det er koselig med håndlagede ting :)

Det lille treet hadde jeg til jul - det har rot og står i et Norges-glass med vann. Kanskje jeg kan plante det ut til våren? Det blir spennende å se. Hadde litt julepynt på det til jul. Siden vi var så lite hjemme i jula - og barna var hos pappaen på julaften, hadde jeg ikke noe større juletre ;)

Den lille lysestaken har jeg kjøpt på loppemarked og borden treet står på, er et rullebord jeg har fått av ei venninne :)

Moro med gjenbruk!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar