søndag 3. februar 2013

YOGA...

.."for absolute beginners"...

Fikk tak i noen DVD-er på Obs! her om dagen. Hadde sett de samme på nett til snaue 200 kroner... der kostet de 59,- pr.stk. Da jeg fant dem på nett, tenkte jeg at jeg skulle vente med å kjøpe flere til jeg hadde forsøkt de jeg hadde, men - til den prisen kunne jeg ikke dy meg.. :)



Men - da fikk jeg også tak i en for absolutt nybegynnere - og det kan man trygt definere meg som! Du verden - hvem har helt gips i musklene mine??? Og - hvem har lagt den puta på magen min, så jeg nesten ikke rekker ned til knærne???!!!

Det var vondt både her og der - særlig i korsryggen, men - der visste jeg jo at jeg var stiv. Det kjenner jeg jo hver morgen!!!

Herlig... dette må jeg få til å gjøre flere ganger...tok ikke tida, men - det var vel en ca 20 minutter, tenker jeg. Fikk tøyd og bøyd litt - og hvis jeg gjør det 20 ganger til, vil jeg sikkert merke forskjell...

Men - jeg lurer på - hvordan skal jeg klare å holde inn magen (bruke magemusklene) og trekke pusten - SAMTIDIG? Hvis du har et godt svar, er jeg VELDIG interessert!

Ellers synes jeg DVD-en var bra. Den var så godt forklart at jeg faktisk kunne ligge på gulvet og gjøre bevegelsene bare ved å høre på forklaringene - uten å se på skjermen. Det er bra!

Anbefaler denne - for andre ABSOLUTT NYBEGYNNERE... men - lurer altså på det med pust og mage!

ps. her er en link til der jeg fant DVD-ene på nett: Grethe Roede...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar