lørdag 16. mars 2013

Besøkshelg

Vi har fått et nytt "besøksbarn" på gården :) En skikkelig trivelig gutt.

Planen er jo at han skal få noen gode "opplevelser på landet"... Både han og vi har gledet oss veldig til denne helgen, men - det ble vel ikke helt som vi hadde tenkt noen av oss... Vi kan vel denne helgen kalle gården for Nordre Holt sjukeheim...!!! Både gårdens beboere og besøkende gutt var syke...influensa, halsbetennelse etc... Heldigvis hadde vi ekstra hjelp fra Nøtterøy...:) Mamma og far var her fra i går til i dag...det var godt, for jeg var ikke særlig tess...:(

Har bestemt meg for å bytte ut "Pc-surretid" med luftetur... Har derfor i dag gått skikkelig langt...- har nemlig forsert den tunge dørstokkmila...;) Turen gikk helt ned til Nistua (sånn ca 70-80 meter) og opp igjen...da måtte jeg legge meg litt i senga og sove... Mila var nok ekstra lang i dag, da... Men - nå er det bedring her...


Vi fikk jo holdt på med litt aktiviteter inne, da... mormor våknet opp med en ny idê om hvordan man kunne lage påskekyllinger - og så var fantasien i gang... Jeg har jo sett en god del på Finnmarksløpet den siste uka, så jeg var vel mer inspirert av det enn av påsken ;)

Mormors mal...

Eldstejentas...

Mormors slede...

Mitt hundespann...

Min hund...

Besøksbarnet spisser blyanter til den store gullmedaljen, men - vi har jo ikke gullmedaljer for sånt, da ;)

Vi jobber og vi jobber...

Eldstejenta legger veden på plass - på eget initiativ - det er bra ;)

Støv? Hybelkaniner? De må i hvert fall holdes styr på.... mormor hjelper til...


Barna har fått lekt ute i snøen - og de måkte frivillig utenfor døra. Vi Jar også spillt kort og brettspill :)


Denne katten er "vill" - i hvert fall skeptisk til mennesker, men - den spiser her. Den var kattunge i fjor sommer - første kull... den er aldeles nyyyydelig. Vi kan stå på en meters avstand, hvis vi er rolige.. kanskje vi klarer å temme den...??? Et prosjekt... :)



Minstejenta fikk en gammel symaskin i litt forsinket bursdagsgave av mormor og far. Den holder hun på med. De andre spiller litt ps3 og data...kanskje vi ser en film og legger oss...


Hun syr og syr... og i dag har hun faktsik laget den lille nåleputa til venstre i bildet - i dag! Hun har både heklet oldemor-ruta og sydd sammen. Ganske imponerende, i grunnen :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar