mandag 20. januar 2014

Ja, hvordan går det med stopshop...

...og andre nyttårsforsetter, da, tro? Har visst i hvert fall hatt så mye å holde på med at jeg ikke har skrevet blogg... :) men - jeg har faktisk skrevet litt "logg" - i kalenderen... Det er jo nesten en hel måned siden sist, så - jeg begynner med jula... :) I jula er det enkelt med stoppeshop! Da er det hjemmedager og familiedager. Vi hadde et par dager hos mamma og Johnnyfar - og der er det jo helt gratis å bo! :) God mat og trivelige folk :) Så hadde vi noen dager her - og litt besøk hjemme på gården. Da brukte jeg av det jeg hadde, så det ble ikke noe mer butikk-mas av det... vi hadde en dag på hytta. Da bar vi med oss en del lagervarer derfra, så da fikk vi jo enda mer å bruke opp her hjemme :) Nå i januar har jeg hatt noen turer i butikken, men - jeg har handlet veldig fornuftig! Det er utrolig deilig å gå ut av butikken og vite at en ikke har kjøpt noen ting fordi det er så billig, men - fordi det er sunt og fornuftig :) I dag, f.eks., var jeg på obs. For oss er det ganske langt dit, så når jeg først er i nærheten, vil jeg gjerne innom en tur. Det er fordi der har de blitt flinke til å ha et økologisk utvalg. Jeg handlet derfor ganske "stort" i dag. Det ble litt hamstring, men - det er fornuftige, økologiske varer, som det er vanskelig å få tak i her i nærheten. Sånn generelt er jeg fortsatt i den herlige følelsen av å ha fått et nytt år med nye muligheter :) Hjemme holder vi på å legge om kostholdet. Har lest en del i boka: "Kjernesunn familie" - det er veldig inspirerende. Barna er også inspirert til å bli med på dette, så noe av det jeg har kjøpt i dag, er soyamelk, rismelk og havrefløte. Blir spennende å bruke det. Merkelig... prøver å sette inn bilder her, men - det går visst ikke... Sånn som dette vil vi ha det nå: Vi bruker det vi har - både av mat, klær og ting. Vi vil være i aktivitet ute - litt hver dag. Vi koser oss sammen som familie. Vi rydder i kriker og kroker - og kvitter oss med ting vi ikke trenger. Vi reparerer det som går i stykker :) Hva med deg? Har du kjent på følelsen av nye muligheter? 2014 - et herlig år ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar