mandag 16. januar 2012

Spillesamling...

En herlig ettermiddag...

Formiddagen gikk med til rolige hjemmeaktiviteter, som hadde mye med skjerm å gjøre! Minstemann har vært tett av astma i dag (og i natt...), så vi var hjemme.

I ettermiddag var det spilletime hos ei venninne. Vanligvis er det en annen mor som har det når vi har timer her i Hvarnes, og det er også hun som kjører yngstedattera mi og 3 venninner til spilling i byen. De spiller fiolin alle 4 - og det gjør både den andre mora og jeg, også. De to andre mødrene stiller opp med hus og mat innimellom, sånn som i dag.

Jentene tok bussen sammen til henne. Der spiste de og gjorde lekser. Etterhvert kom jeg med minstemann. Vi hadde en spilletime og så fikk vi herlig svinesteik med tilbehør. Til dessert var det kaker (rester fra grendelaget her i går) og is. Herlig :) Tror vi var 14 stykker til bords, jeg!

Det er utrolig trivelig å kunne ta sånne felles måltider. Det er trivelig når en får gjester, men det er jo utrolig deilig å komme til ferdig middag, også, da. Når en bytter litt på, blir det jo en "vinn-vinn"-situasjon ;) Jeg er bare SÅ UTROLIG heldig som får ha det sånn, synes jeg.

Nå er det bading, pianospilling og vedbæring på programmet!

Så blir det en tidlig kveld ;)

Et par bilder fra i sommer... det er nesten så jeg kjenner varmen når jeg ser disse barna som springer rundt i sommervarmen... :)


PS. Har lagt til flere bilder under side-fanene gården og hytta...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar